A japán elektronikai és szórakoztatóipari vállalat egy nappal korábban jelentette be, hogy vezérigazgatót vált, majd jött a fekete leves: a márciusig tartó pénzügyi évre mintegy 220 milliárd jen veszteséget prognosztizált, amely 90 milliárd jennel rosszabb a korábbi elõrejelzésnél.
Ez lenne egymás következõ negyedik veszteséges év a Sony számára, az utóbbi évek hatalmas költségcsökkentési intézkedései ellenére.
Az új vezérigazgató feladata lesz, hogy a Sony ismét visszanyerje egykori fényét, amely az 1980-90-es évek egyik legdominánsabb szereplõjévé tette a globális elektronikai iparágon belül.
Az új vezér számára is a – dél-koreai Samsung Electronics és más vállalatok által generált – piaci versennyel küzdõ TV-üzletág felvirágoztatása lesz az elsõdleges prioritás, de a játék-ágazatban dúló egyre intenzívebb verseny is új kihívások elé állítja a japán céget – az Apple iPod-ja, iPhone-ja és a Nintendo miatt.
Mivel a Sony értékesítésének 70%-át Japánon kívül végzi, így az erõs jen is erodálta a tengerentúlról származó bevételeit. A vállalat regionális termelési hálózatát tavaly év végén a Thaiföldön végigsöprõ árvíz tette tönkre, ahol két gyár mûködését is le kellett állítani, melyek még ma sem mûködnek. A cég a termelést egyéb létesítményeibe telepítette át.