Terjed az online a biztosítási piacon
2012.03.12
A potenciális ügyfelek 70 százaléka alaposan körülnéz az interneten, mielõtt biztosítást kötne, ezért felértékelõdtek a biztosításokat összehasonlító honlapok – derül ki az Ernst & Young felmérésébõl.

A 23 országban 24 ezer biztosított megkérdezése alapján készült felmérés szerint a magyarok elsõsorban a nem életbiztosítás jellegû biztosítások megkötése elõtt tájékozódnak az összehasonlító honlapokon. Miután az alkuszok mûködtetik az ilyen honlapok többségét, folyamatosan nõ azok piaci részesedése.

A felmérés a magyar biztosítási piac szûkülését vetítette elõre, ez igaz az élet- és a nem élet jellegû biztosításokra is. A válság miatt a megtakarítási jellegû életbiztosítások nem növekszenek, viszont - az adó- és járulékmentesség miatt - teret nyerhetnek az egészségügyi biztosítások.

A teljes mintában a biztosítókkal szembeni elégedettségi index a 7-es szinten áll, a 10 pontos skálán, amely megfelelõnek mondható - közölte az Ernst & Young. A megkérdezettek kifogásolták, hogy a biztosítók nem jutalmazzák az ügyfelek hûségét, illetve a szolgáltatások színvonala alacsonyabb más iparágakhoz képest – adta hírül az MTI.