KGFB átkötések: szigorúbb nyilvántartás
2012.03.28
Az elmúlt négy évet figyelembe véve a Posta Biztosító minden évben növelni tudta ügyfelei számát a kötelezõ biztosítási kampányban, azaz az év végi átkötési idõszakban évrõl-évre több új ügyfelet szerzett, mint amennyit elveszített. Ez a kiegyensúlyozott teljesítmény kiemelkedõ eredmény. A tavalyi kampányban csaknem 125 ezer új szerzõdést regisztrált a Posta Biztosító.

Míg 2008 decemberének végén a társaság kötelezõ szerzõdéseinek darabszáma közel 177 ezer volt, addig 2009 végén ez a szám már több mint 181 ezer volt, 2010 végén elérte a 234 ezret, a tavalyi év végén pedig több mint 236 ezer autós volt a Posta Biztosító ügyfele. „Az idén januárban 284 ezer kötelezõ biztosítással rendelkezõ ügyfelet tartottunk számon, s ezzel 5 százalék feletti piaci részesedéssel bírunk. Ez az eredmény is bizonyítja, hogy nem csak árban, de a szolgáltatási színvonalban is versenyképesek vagyunk a piac más szereplõihez képest.” – mondja Pandurics Anett. Mindezt alátámasztják a legutóbbi kampány eredményei is: a Posta Biztosító csaknem 125 ezer új szerzõdéskötést regisztrált a tavalyi átkötési idõszakban, s a kötések több mint fele új ügyfélként választotta a Posta Biztosítót.

Népszerû kedvezmények

A kampány eredmények értékelése kapcsán érdekes adat az igénybe vett különféle kedvezmények népszerûsége, amelyek közül a piaci tendenciákkal megegyezõen továbbra is az évfordulós váltók kedvezménye áll az elsõ helyen, ezt az autósok több mint 37 százaléka vette igénybe. Második helyen a tömegközlekedést rendszeresen használó ügyfelek kedvezménye áll, ezzel ugyanis az autósok több mint 33 százaléka élt, míg a harmadik a gyermekkedvezmény lett a legutóbbi kampányban, ezt a kedvezményfajtát az ügyfelek csaknem 29 százaléka vett igénybe. Népszerû az e-mail kedvezmény, illetve a bónusz fokozatok után járó kedvezmények is kedveltek voltak.

Szabályozási kihívások

Az idei évben újdonság a piaci szabályozásban, hogy a Központi Kártörténeti Nyilvántartó Rendszert (KKNYR) kötelezõen kell használni a biztosítót váltók ügyfelek kártörténetének és bónusz fokozatának adminisztrációjához. A korábbi folyamatok és szabályozás nem tette szükségessé a szerzõdéses adatok szinte közhiteles nyilvántartás szintû pontosítását. „Az új rendszer ebbõl a szempontból sokkal szigorúbb.” – hangsúlyozza Pandurics Anett. Voltak olyan új ügyfeleink, akiket levélben kellett megkérnünk, hogy egyeztessék a KKNYR-ben lévõ adataikat az adatokat lejelentõ elõzõ biztosítóikkal, mert a módosítást csak az adatokat lejelentõ elõzõ biztosító hajthatja végre.” – tette hozzá a vezérigazgató. Jelenleg ugyanakkor az új szerzõdéseknek mindössze 2-3 százalékánál látjuk úgy, hogy még valamilyen egyeztetés és javítás szükséges. „Várakozásaink szerint a jövõben átláthatóbb, gyorsabb és pontosabb adminisztrációt eredményez a rendszer használata.” – véli Pandurics Anett.