A Bloomberg értesülései szerint mindkét biztosító azt tervezi, hogy több termékkel is megjelenik a kínai biztosítási piacon, miután az ázsiai ország megnyitja 50 milliárd dolláros kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási piacát a külföldi társaságok elõtt.
A jelentés szerint az AIG Kínában mûködõ vagyon- és felelõsségbiztosítási vállalata, a Chartis China vezére, Kevin Goulding a közelmúltban tett kéthetes túrát Kína négy tartományában, melyek együttes lakossága meghaladja az 500 millió fõt, hogy felmérjék, hol érdemes a cégnek új irodát nyitnia, ahol gépjármû-biztosítási termékek értékesítésébe kezdhetnek.
„Valóban azt tervezzük, hogy belépünk a kínai autóbiztosítási piacra” – közölte telefonon a vezetõ a Bloomberggel. Hozzátette: „ez egy rendkívül nagy piac, amely lehetõvé teszi számunka egyéb termékek értékesítését is.”
A februárban, a kínai alelnök USA-ban tett látogatása során bejelentett politikai váltás áldást hozhat a külföldi biztosítókra, amelyek eddig nem tudtak belépni a világ legnagyobb autópiacára, ahol naponta átlagosan 40 ezer autót értékesítenek. A nem kínai nem-életbiztosítók piaci díjbevételekbõl való részesedése 2004 óta 1%-on rekedt meg – közölte decemberben a PricewaterhouseCoopers.