Egy ennél is frissebb, amerikai felmérés az újautó-vásárlási szokásokat, preferenciákat vizsgálta, amely szerint a nõk praktikusabb, gyakorlatiasabb szempontok alapján döntenek, míg a férfiak pedig többet hagyatkoznak a zsigeri megérzéseikre.
A TrueCar.com által végzett felmérés több mint 8 millió új autó vásárlást vett górcsõ alá, melyek mindegyikére 2011-ben került sor. A kutatás megállapításai szerint óriási különbségek mutatkoznak a férfiak és a nõk autóvásárlási preferenciái között: a férfiak inkább „izmos”, „mutatós’ autókat szeretnek, a nõk ezzel szemben a kisebb, import márkák felé hajlanak.
A felmérés további megállapításai:
- Nõi autómárkának tekinthetõ a vásárlások alapján a Mini, a Nissan és a Kia.
- A legnagyobb arányban férfiak által vásárolt autómárkák közé tartozik a Ferrari, a BMW és a Maserati.
- Izmos, testes autómárkákat, mint például a teherautó gyártó GMC és a Land Rover jármûveit szintén inkább a férfiak kedvelik. A klasszikus amerikai márkák szintén a férfias autók közé tartoznak, így a Ford, a Chevrolet és a Godge is.
- Az amerikai nõk ezzel szemben inkább az import autókat kedvelik, így a Hondát, a Nissan és a Subarut. Ezeket a márkákat általában amúgy is a megbízható és praktikus jelzõkkel illetik.
Az egyes modellek szerinti bontást tekintve további trendekre derül fény a nemek preferenciái között. Ezek alapján nem csak a férfiak választanak stílus, külcsín alapján, kvázi kedvtelésbõl autót, hanem a nõk is: a stílusos kabrió, a Volkswagen Eos vásárolóinak ugyanis több mint fele nõ, csakúgy mint a Volkswagen Beetle esetében. A praktikum uralja a nõk döntését ugyanakkor az olyan autók esetében, mint a Volvo S40, a Honda CR-V, a Toyota RAV4 és az olyan üzemanyag-takarékos kisautóknál, mint a Nissan Sentra és a Toyota Corolla.
Ezzel szemben a férfiak preferenciáit a puckupok, sportautók és a luxus szedánok uralják.