Mindennapjainkat segítõ innovációk: bulisofõrtõl a Gucci étkészletig
2012.05.09
Tegnap, Budapesten „A mindennapjainkat segítõ innováció” címmel rendezett nagy érdeklõdésre számot tartó konferenciát a KÖBE.

„A megújuló, megsokszorozódó tudásra, a folyamatosan jobb megoldást keresõ briliáns agymunkára mindig nagy szükség van. De különösen igaz ez egy olyan idõszakban, amikor – mint jelenükben – világszerte szûkülnek az anyagi források”- mondta megnyitó beszédében Ádám Imre, a KÖBE Igazgatótanácsának elnöke, a VOSZ ügyvezetõ elnökségének tagja.

Monszpart Zsolt, a Magyar Innovációs Szövetsége alelnöke elõadásában hangsúlyozta, hogy a 300 tagintézménnyel büszkélkedhetõ Szövetség a válság idõszakában is életbevágóan fontosnak tartja a hazai innováció gyorsítását, az innovációs képesség növelését.

A világhírû Forma1-es pilóta fémjelezte a nagy sikerû „bulisofõr” programot. Ennek lényege, hogy a bulizó fiatalok egy csoportja a „Ne igyál ha vezetsz!” szlogen jegyében segíti a bulik résztvevõit a biztonságos hazatérésükben. Többek között errõl tájékoztatta a megjelentetteket Frank Odzuck , a Zwack Unicum vezérigazgatója, az Országos Alkohol Szövetség elnöke „A biztonság és az alkoholfogyasztás közötti ellentmondások kezelése” – címû felszólalásában.

Bognár Szilvia, a Nemzeti Külgazdasági Hivatal fõosztályvezetõje – egyebek mellett - egy igen érdekes , a vállalkozásoknak rengeteg lehetõséget tartogató kezdeményezésrõl informálta a megjelenteket: Az innovációs partnerkeresõ adatbázisban jelenleg 49 országból érkezett , több mint 13.000 ajánlat és igény vár hazai partnerre!

Megható és nagyon elgondolkodtató volt„Dr. Schultheisz Judit, orvos-igazgatónak, a Gézengúz Alapítvány vezetõjének elõadása. A „Milyen új magyar megoldások szolgálják a sérülten született gyermekek hatékony állapotjavítását?” címû prezentáció során bemutatta a Huple nevû, hazai fejlesztésû eszközt, amivel szinte csodákat érnek el a terepeuták immár 4 kontinensen.

Péterné Marosy Katalin, a Zsolnay Porcelánmanufaktúra Zrt. vezérigazgatója a tradíciók és az újdonságok innovatív ötvözésére mutatott be szemet, lelket gyönyörködtetõ,ugyanakkor komoly üzleti potenciált képviselõ megoldásokat, úgy mint Gucci tervek alapján készülõ étkészleteket és a belsõépítészeti szenzációt jelentõ fali kerámia kompozíciókat.

Dr. Takács Barnabás elõadása „a szünetben is folytatódott”. Többek kértek személyre szóló információt a fóbiájuk leküzdését segítõ – a virtuális valóság terében gyakorolható – szimulációs módszerekrõl.

A Szamos Marcipán tulajdonosi körének harmadik generációját képviselõ Kelényi Kolos termelési és kereskedelmi igazgató a konferencián humorosan felvetette, hogy neki titulust kell változtatnia. A korábbi elõadások, valamint a napi munkáját jellemzõ állandó megújulási igény folytán az „innovációs igazgató” fejezi ki hûen a teendõit. A bemutatott Szamos Marcipán webshop szépsége és praktikussága meggyõzte a jelenlévõket a névjegycsere jogosságáról.

Tóth Sándor , a rendezvény házigazdájának, a MagyarBrands díjat a közelmúltban elnyert KÖBE-nek az értékesítési igazgatója arról szólt, hogy a biztosítási területen milyen innovatív megoldások vannak az ügyfelek – sokszor csak Magyarországon megjelenõ – növekvõ, reális félelmeinek leküzdésére.