A biztosítási adó átalakíthatja a piacot - véli a Signal vezére!
2012.05.09
A biztosítási piac nagyon nehéz évet zárt 2011-ben. Bár az év eleje a válságból történõ kilábalást vetítette elõre, a második félév a kijózanodás idõszaka volt. Összességében 2,7 százalékos mínuszt produkált az ágazat. A SIGNAL Biztosító a nehéz év ellenére 5,7 százalékos pluszban zárta 2011-et. A sikerek 2012-ben tovább folytatódnak. 2012 elsõ negyedévében GFB nélkül több mint 52,7 százalékkal nõtt az új kötések száma a SIGNAL-nál. Kálózdi Tamás elnök-vezérigazgató szerint a jövõre bevezetendõ biztosítási adó átstrukturálhatja a piacot.

A hazai piacot 2011-ben a növekvõ árverseny, a nagy biztosítóknál az állomány csökkenése és a díjakban történõ jelentõs visszaesés jellemezte. Különösen igaz ez a gépjármû és az életbiztosítások területén.

A SIGNAL Biztosító az általános visszaesés ellenére növekvõ állományról adhat számot a 2011-es évre vonatkozóan. „Állományt tekintve összesen 7,8 százalékkal fejlõdtünk, amellyel a társaság és tulajdonosa elégedett. A növekedés motorját a Unit Linked és a gépjármû üzletág adta. Rendkívüli sikernek tartjuk, hogy az egyszeri Unit Linked típusú kötések száma megnégyszerezõdött, a gépjármû üzletágban pedig 72,2 százalékos volt az új szerzés.” nyilatkozta Kálózdi Tamás.

Mindezt a megújult értékesítési hálózatunknak, az új strukturált termékeknek köszönhetjük. Az év második felétõl jelentõsen felgyorsult a többcsatornás értékesítési hálózat felépítése, megerõsítése. Stratégiai szövetségeseinkkel, a takarékszövetkezetekkel még szorosabbra fûztük a kapcsolatot, alkusz partnereink számára külön termékeket fejlesztettünk és növeltük az értékesítési tevékenység hatékonyságát.

Idén tovább kívánunk haladni a 2011-ben már bejáratott sikeres úton. Folytatjuk a saját hálózat kiépítését és az értékesítési struktúrák optimalizálását. Célunk a középréteg, valamint a kis- és középvállalkozói szektor mind szélesebb körû, minõségi kiszolgálása. A takarékszövetkezetekkel tovább kívánjuk erõsíteni üzleti kapcsolatainkat. A szoros együttmûködés keretében közös termékeket, közös marketing akciókat, markánsabb közös piaci fellépést tervezünk kialakítani. Már kidolgoztuk annak a modelljét, hogy a SIGNAL ügyfelek a Takarékpont fiókjaiban rendezhessék a kisebb kárügyeiket.

Kiemelten fontos a SIGNAL számára a 2012-es évben a vállalati ügyfélkörrel történõ mind szorosabb kapcsolattartás. Idén legfontosabb projektünk, hogy intenzíven belépünk az egészségbiztosítási piacra. A termék kialakítása, fejlesztése jól halad, a lehetséges szolgáltatói partnerek kiválasztása folyamatban van. Elsõ körben nagyvállalati ügyfélkörrel számolunk, majd egy késõbbi szakaszban a kkv szektor számára is kiterjesztjük az egészségbiztosítási szolgáltatásunkat.

Emellett természetesen a szervezetet tovább optimalizáljuk. A SIGNAL gyakorlatilag ugyanakkora adminisztratív létszámmal mûködik, mint a válság elõtt, de költséghatékonyabb struktúrában. A szervezet laposabb és hatékonyabb lett, miközben a saját aktív értékesítési hálózatunk az év végére megkétszerezõdik. A kevesebb vezetõ és nagyobb felelõsség elve bevált a SIGNAL-nak.

A SIGNAL idei évi elsõ negyedéves eredményei további növekedésrõl adnak számot. Az új kötések száma 2012-ben 52,7 százalékos emelkedést mutat, a kötelezõ biztosításokat nem ideszámítva. A kedvezõ mutatószám az élet, lakás, kkv és casco biztosítások új kötéseinek növekedésébõl tevõdik össze.

Kálózdi Tamás, a SIGNAL elnök-vezérigazgatója szerint a jövõ évtõl bevezetendõ biztosítási adó akár jelentõsen átstrukturálhatja a piacot. A biztosítási adó áremeléseket generáló hatása ugyanis a már rég megkötött szerzõdések áttekintése irányába tereli az ügyfeleket. Sok esetben az évekkel, évtizedekkel ezelõtt megkötött szerzõdések már nem állják ki a mai idõk ár-érték-minõség arányát. Így valószínûsíthetõ, hogy az ügyfelek a kisebb biztosítók igen kedvezõ árú termékeit választják a már korábban, évekkel ezelõtt kötött, de ma már nem elõnyös biztosításokkal szemben. Az ügyfelek aktívabbá válnak, jobban megnézik majd, mit kapnak a pénzükért és más cégnél kapnak-e jobb ajánlatot. A biztosítási adó tehát jelentõs mozgást indíthat el, amelynek a kis biztosítók bizonyos szegmensekben a nyertesei lehetnek.

A SIGNAL idén folytatja eddigi stratégiáját és célja, hogy 2015-ig a top 10 biztosító közé kerüljön Magyarországon.

Növekvõ Unit Linked eladások a SIGNAL-nál – ALPHA

A biztosítók továbbra is bíznak a lakossági, vállalati megtakarításokban. Bár a végtörlesztés lehetõsége tavaly kivett a biztosítók zsebébõl, sok család ugyanis életbiztosítását mondta fel annak érdekében, hogy végtörlesztést vállalni tudja, de idén ez kedvezõ lehetõséget teremthet. A havi törlesztések elmaradása ugyanis módot ad arra, hogy emelkedjen a megtakarítási hajlandóság.

Egyre erõteljesebben érzékelhetõ ugyanakkor, hogy a középrétegek kezdik felismerni, hogy nyugdíjas éveikben egyre kevésbé számíthatnak az állami gondoskodásra. Vagyis növekszik a nyugdíjas évek biztonságát szem elõtt tartó biztosítási termékek iránti kereslet is.

A SIGNAL Biztosító felmérve az igényeket olyan terméket dolgozott ki, amely a magas pénzügyi jártassággal nem rendelkezõ, megtakarításai kezelésére kevés idõvel rendelkezõ ügyfelek egyik kedvenc terméke lehet. Az ALPHA kialakításakor a SIGNAL tanácsadó partnerei tapasztalatait, visszajelzéseit vette figyelembe.

Az ALPHA segítségével a megtakarítások olyan neves, nagy múltú alapkezelõk több mint 20 alapjában gyarapodhatnak, mint a Concorde, Pioneer és Raiffeisen Alapkezelõ.

A felkínált alapokból az ügyfél kockázatvállalási hajlandóságának megfelelõen, szabadon választhatja ki, hogy hova helyezi a pénzét. Mindezt összekapcsoltuk iTrend szolgáltatásunkkal. Ennek lényege, hogy naponta ellenõrizzük az ügyfél által választott alapok teljesítményét és amennyiben egy negatív trend szükségessé teszi, a befektetett pénzt automatikusan áthelyezzük egy úgynevezett menekülõ alapba, jelen esetben a Raiffeisen Garantált Pénzpiaci Alapba. A SIGNAL Biztosító ezt a szolgáltatást, a hozzá kapcsolódó tranzakciókkal, valamint az egyéb, szerzõdés során felmerülõ tranzakciós költségeket elengedi és ezeket a szolgáltatásokat ingyen bocsátja ügyfelei rendelkezésére.

Egyedülálló módon a szolgáltatás elérhetõ lesz okostelefonon és tableten is. Így az ügyfél bármikor online követheti megtakarításai alakulását.