A szakértõ kifejtette, hogy a közös európai valuta nehézségei rávilágítottak olyan kérdésekre, mint a biztosítók fizetõképessége, vagy a német biztosítási piac hosszú távú fenntarthatósága, valamint arra is felhívták a figyelmet, hogy az országok egyedül nem képesek a helyzet kezelésére, és hazai piacokon túlmutató megoldások után kell nézniük.
„A nagy multinacionális cégektõl a közepes méretû családi vállalkozásokig a német cégek a világ legkülönbözõbb pontjain értékesítik termékeiket és szolgáltatásaikat. Németország a globalizáció egyik legnagyobb nyertese.” – tette hozzá Blumenthal.
„A német vállalatok nemzetközi piacokon mûködnek, nemzetközi vezetõtestülettel és nemzetközi részvényesekkel. Eljött az idõ Németország számára, hogy nyissanak a nemzetközi biztosítási piacok felé is.” Blumenthal a német piacot „versenyképes, de zárt” piacként jellemezte, és arra sürgette az ügyfeleket, hogy igyekezzenek speciális biztosítási fedezet után nézni. Hozzátette: „Az ügyfelek azt hiszi, hogy a német piacon mindent meg lehet szerezni, amire csak szükségük lehet, azonban számos olyan terméket nem ismernek, mint például az akvizíciók és felvásárlások kockázatait fedezõ biztosítások.”
A Lloyd’s már jelenleg is több mint 20 olyan biztosítási termékkel rendelkezik, melyeket a kis- és közepes német vállalkozások számára nyújt, de számuk várhatóan emelkedni fog, mivel az üzletág díjbevétel évente 10-20%-kal hízik.