Tudatos váltók: átlag 13 ezer forintot spóroltak
2012.06.14
A kötelezõ biztosítás választásánál sokáig az ár volt az egyetlen szempont, ám az elmúlt két év novemberi kampányaiban már látszott, hogy a megbízható márkanév egyre nagyobb súllyal esik latba a választásnál – közölte a Netrisk.hu online biztosítási alkusz a Világgazdaságnak.

A biztosítási portálon mintegy 50 ezren kötöttek kötelezõ biztosítást az év elsõ öt hónapjában, kétszer annyian, mint egy évvel korábban. Évente 500–600 ezer autós esik ki a novemberi átkötési idõszakból, így az évközi kötelezõváltás egyre meghatározóbbá válik a piacon. A novemberi kampányban az autósok harmada, év közben viszont az erre az idõszakra esõ évfordulóval szerzõdött jármûtulajdonosoknak alig ötöde néz utána, érdemes-e más biztosítóhoz szerzõdnie. Így sokan lemaradnak arról a lehetõségrõl, hogy kötelezõjüket kedvezõbbre cseréljék.

Akik viszont váltanak, egyre tudatosabban választanak. Az ár mellett mérlegelik a biztosító nevét, pénzügyi stabilitását, sõt, a kötelezõvel együtt választható kiegészítõ szolgáltatásokat is. Vagyis egyre inkább az ár/érték arány figyelembevételével hoznak döntést.

Az elmúlt egy hónap tapasztalatai alapján az autósok negyven százaléka ma már az ár/érték alapú kalkulációt keresi a tisztán áralapúval szemben, miközben a megkötött szerzõdésekkel még így is átlagosan több mint 13 ezer forintot takarítottak meg a kötelezõt váltó autótulajdonosok.

Az év végi kampányhoz képest a biztosítók erõsorrendje is változott év közben, amit szintén a kiegészítõ szolgáltatások iránti nagyobb érdeklõdés magyaráz. Az Uniqa és a Köbe mellé harmadikkét felzárkózott a Genertel, majd negyedikként az Aegon, elõbbi a minicascónak, utóbbi a kiegészítõ vadkárbiztosításnak köszönhetõen, de elõre tört az Allianz és a Posta Biztosító is.