Bejött a Groupama Garanciának a házhoz érkezõ ügyintézõ
2012.07.10
A Groupama Garancia Biztosító az idei elsõ negyedévet 22,2 milliárd forint díjbevétellel zárta, a piac közel 10 százalékát mondhatta magáénak. Új szolgáltatását, a házhoz érkezõ ügyintézést és a csereautót, a bevezetése utáni elsõ évben több száz autós vette igénybe.

A francia Groupama ezen szolgáltatása új még a magyar piacon, odahaza az autós ügyfeleinek olyan szolgáltatást nyújt, hogy a balesetet szenvedett autóshoz kiviszi a cserekocsit a javító szolgáltató, majd a kész autót a javítás után a megadott címre szállítja.

Miután Franciaországban az autós biztosítás a kötelezõ gépjármû felelõsségbiztosítást (kgfb) és a cascót is magában foglalja, a két díj együtt tartalmazza az említett szolgáltatást. A francia átlagdíj alig magasabb az átlagos magyar kgfb és casco díj összegénél. A francia szolgáltatást elõbb az üvegkárra, majd egy éve a töréskárra vezette be Magyarországon a Groupama Garancia, a kgfb-s és a cascós ügyfeleire is. A balesetet szenvedett autóst - a biztosító hívása után - egy órán belül visszahívja a javító cég, és egyeztet vele a csereautóról.

Az MTI kérdésére Baranyi László kommunikációs osztályvezetõ elmondta: 420 javítóval áll szerzõdéses kapcsolatban a biztosító, ezek 10 százaléka ad csereautót, de a szolgáltatást az országban mindenütt igénybe lehet venni.

A Groupama Garancia Biztosító 2009. április 1-jén, a Groupama Biztosító és az OTP Garancia Biztosító fúziójával alakult meg. A biztosító cég ügyfeleinek száma 1,3 millió. Az idei elsõ negyedévben a biztosító cég nem életbiztosításokból származó díjbevétele 11,2 milliárd forint volt, ebbõl 2,1 milliárd forintot tett ki a kgfb díjbevétel.