A biztosítók többsége késõbb vezetné be a Szolvencia II. irányelvet
2011.06.29
Az európai biztosítók 60 százaléka szerint jobb lenne, ha csak 2014-ben lépne életbe a Szolvencia II. szabályrendszer – derül ki az Aon Benfield felmérésébõl.

A viszontbiztosítási és brókeri feladatokat ellátó Aon Benfield legutóbbi, International Analytics címet viselõ nemzetközi konferenciáján a résztvevõ legnagyobb európai biztosítók 60 százaléka nyilatkozta azt, hogy 2014-et megfelelõbb idõpontnak tartanák a Szolvencia II. bevezetésére. Ezzel szemben a megkérdezettek 31 százaléka nem tartja jó ötletnek a hatályba lépés eltolását, és már gõzerõvel készülnek a 2013. január elsejei céldátumra. A maradék 9 százalék bizonytalan volt.

Elképzelhetõ ugyanis, hogy az eredetileg kitûzött céldátum kitolódik, mivel a Szolvencia II irányelvet módosító Omnibus II irányelvnek elõbb kell életbe lépnie az új keretrendszernél. Az Omnibus II lényege, hogy a bizottság különbözõ átmeneti intézkedéseket vezethetne be, amivel a Szolvencia II. jó néhány kulcselemének bevezetése akár 2023-ig is kitolható lenne.

Eközben a biztosítók türelmetlenül várják az iránymutatást az implementációhoz, miután elvégezték Szolvencia II projekt ötödik mennyiségi hatástanulmányát. Kérdéses számukra az is, miként fogják elõteremteni a szabályrendszer bevezetéséhez szükséges plusz forrásokat. A megkérdezettek 61 százaléka szerint a nemzeti felügyeleti szerv nem elég gyors a belsõ modellek kialakításában. 


Az Aon Benfield számos technológiát és szolgáltatást biztosít a Szolvencia II. kockázati alapú keretrendszer bevezetéséhez, többek között egy ReMetricaR elnevezésû belsõ modellt. Ezen kívül a társaság együttmûködik a biztosítókkal azért, hogy a különféle kockázatok kezelésére, illetve becslésére megfelelõ stratégiát dolgozzanak ki. A cég régiós vezetõje, Marc Beckers elmondta, az Aon Benfield igyekszik segítséget nyújtani a prioritások felállításában, abban azonban biztosak, hogy az új keretrendszer életbelépése elõtt nem fog alapvetõen megváltozni a biztosítók üzleti modellje. Márpedig aki idõben felkészül, annak lesz ideje ismét az ügyféligényekre koncentrálni, ami jelentõs versenyelõnyhöz juttatná a társaságot.