A gépjármûvekhez köthetõ haláleseteket feltáró tanulmány (Motor Vehicle Record (MVR) Mortality Study) több mint 74, millió MVR eset megvizsgálását követõen arra a megállapításra jutott, hogy ezen statisztikák jó alapul szolgálhatnak a nem feltétlenül gépjármûhöz kapcsolódó halálozási arány kiszámításra is.
A felmérés alapján elmondható: azok között, akik súlyosabb szabályszegés elkövetésére hajlamosak az utakon, például alkoholos állapotban ülnek volán mögé, vagy gyorshajtáson érik õket, 70 százalékkal magasabb a halálozási arány (beleértve az egyéb, nem csak gépjármûhöz kapcsolódó halálozási okokat is.) Ez alapján azon személyek esetében, akiket hat vagy több alkalommal kaptak gyorshajtáson, 80 százalékkal magasabb a halálozási ráta.
A gépjármû-statisztikák jó kiindulási pontként foghatók fel az egyén saját életvitelét érintõ kockázatvállalásának vizsgálatához. A biztosított közlekedési kihágásokra, szabályszegésekre való hajlandóságát elemezve a biztosítótársaságok sokkal akkurátusabb, egyénre szabottabb biztosítói díjszabást tudnak alkalmazni.
A tanulmány megállapította, hogy a több, súlyosabb kihágással rendelkezõ személyek halálozási statisztikái a legrosszabbak. Mindössze egy súlyos szabálysértés miatt már 51 százalékkal növekszik az egyén halálozási aránya, négy komolyabb kihágás pedig már duplájára emeli ezt az arányt a szabályosan közlekedõkhöz képest.
A felmérés eredményei rávilágítanak, hogy a gépjármûvel történõ kihágások vizsgálatával a biztosítások árazása is hatékonyabbá tehetõ, ezen felül pedig jelentõs megelõzési funkcióval is bír, hiszen a biztosított fél élettartamát kortól és nemtõl függetlenül növelheti.
Az elemzés szerint a nõk kevésbé hajlamosak kedvezõtlen kimenetelû közlekedési kihágások elkövetésére az utakon. Ennek ellenére súlyosabb, nõ általi szabálysértés bekövetkezésekor 100 százalékkal növekszik bármilyen nemû halálozási rátájuk, míg a férfiaké csak 61 százalékkal.
A tanulmány kivitelezésekor a LexisNexis 7,4 millió random módon kiválasztott MVR elemzést használt fel az Egyesült Államok 50 államából egy saját szabadalmú technológia segítségével, hogy ezen adatokat összevesse társadalombiztosítási adminisztrációból származó, 80 milliónál több elhalálozási adatot tartalmazó adatbázissal.
Az egyéneket külön csoportokra osztották kisebb vagy súlyosabb közlekedési, gépjármûvel kapcsolatos kihágásaik adatait vizsgálva. A részrehajlás elkerülése érdekében a fõbb szabálysértés definícióját az RGA elõre meghatározta, és olyan fogalmakat sorolt közé, mint az alkohol- vagy más tudatmódosító szer általi befolyásoltság, a gyorshajtás vagy a hanyag, figyelmetlen vezetési stílus.