Mire használják a milliomosok okostelefonjaikat?
2012.07.27
Egyre több tehetõs befektetõ használja networkingre, pénzügyi tranzakciók lebonyolítására okostelefonját vagy tabletjét – derül ki a Spectrem Group tanácsadó cég által végzett felmérésbõl, ami alátámasztja a feltevést, miszerint elengedhetetlen az erõteljes online jelenlét ebben a szektorban is.

A magas beosztású befektetõk leginkább preferált okostelefon-funkciója, hogy könnyen és gyorsan elérhessék a számukra szükséges pénzügyi információkat, méghozzá több forrásból – fejtette ki a Spectrem elnöke, George Walper.

A tabletek használata jelentõsen emelkedett a tehetõsebb befektetõk körében az elmúlt években: a több mint 100 000 dollár nettó jövedelmûek 34 százaléka, és a milliomos befektetõk 37 százaléka már ilyen készüléket használ.

A tabletek a kiemelten magas (5 millió dollár körüli) nettó jövedelmûek között a legelterjedtebbek, közülük 41 százalék használ ilyen eszközt. A tavalyi évben az üzleti befektetõknek összesen 18 százaléka használt tabletet.

A mobilok és tabletek népszerûsége növekszik: az idõsebb befektetõk fokozatosan fogadják be az új technológiákat, a fiatalabb generációk, akik tehetõsebbek és gyerekkoruktól kezdve interneteléréssel rendelkeznek, szintén a felhasználók szerves részét képezik. Nem meglepõ módon a fiatal és jó módú befektetõk gyorsabban fogadták be a social media és a mobil technológiák világát, és hatékonyabban is kerülnek magasabb beosztású pozíciókba az üzleti életben. Általánosságban elmondható, hogy kortól és foglalkozástól függetlenül növekszik a mobiltechnológiák felhasználói köre.

A befektetõk fõként csekkfizetésre, pénzügyi információk lekérdezésére és közösségi oldalakon való megosztásra használják tabletjüket. Egy felmérés szerint a jómódú felsõvezetõk átlagosan 9,4 órát töltenek hetente okostelefonjukkal a telefonáláson vagy sms-ezésen kívül. Ez a szám a milliós nettó jövedelmû befektetõknél átlagban heti 10 óra, míg a kiemelten magas jövedelmûeknél kevesebb, mintegy 7 óra.

A leginkább használt oldalak a közösségi oldalak. A kiemelt nettó jövedelmû befektetõk 47 százaléka használja a Facebook-ot, 32 százalékuk pedig a LinkedIn-t. Érdekesség, hogy mindössze 8 százalékuk Twitterezik.

Wlaper szerint jelenleg kevésnek mondható azon felsõbb osztálybeli befektetõk száma, akik a social media oldalakat részesítik elõnyben a pénzügyi információelérés szempontjából a média többi felületével szemben, ez azonban változóban van, ahogy a fiatalabb generációk belépnek az üzleti életbe.

A Spectrem második negyedévben végzett felmérésében 1428 tehetõs, 1619 milliomos és 408 kiemelten magas jövedelmû befektetõt kérdezett meg mobilkommunikációs szokásiak kapcsán.