A négy éve alapított biztosító jelenleg a nem életbiztosítási üzletágban a 15. helyen áll a magyar piacon, de két éven belül az elsõ tízbe akar kerülni, az ügyfelek számát pedig 110 ezerrõl 200 ezerre akarja növelni - vázolta terveit Wáberer György csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
A biztosító jegyzett tõkéje - a céginformáció adatai szerint - 1 milliárd 558 millió forint. Nyilasy Bence Zoltán értékesítési és marketingigazgató szerint a társaság két év múlva lehet nullszaldós. Bár a magyar biztosítási piac inkább csökken, mint növekszik, a Wáberer, a többi kis biztosítóval együtt, a négy nagy piacából igyekszik minél többet kihasítani - tette hozzá.
A négy nagy - az Allianz, az Aegon, a Generali és a Groupama - részesedése 2008-ban még 73 százalék volt a nem életbiztosítási díjbevételbõl, idénre ez 66 százalékra csökkent. A kötelezõ gépjármû felelõsségbiztosítási (kgfb) üzletágban pedig 65 százalékról esett a nagyok részesedése 51 százalékra ezen idõ alatt. Wáberer György az arány további eltolódásában látja a növekedés lehetõségét.
Czakóné Kovács Anna, a biztosító vezérigazgatója az új, innovatív termékekben látja a fejlõdést: igyekeznek a kisebb kockázatú ügyfeleket megszerezni az autós biztosításokban, úgy, hogy jelentõs díjkedvezményt kínálnak nekik.
Az elmúlt 3 évben a biztosító több mint 500 millió forint különadót fizetett be, a jövõ januári módosítás után ez valamivel kevesebb lesz. Induláskor a kgfb-n belül a teher- és személygépjármûvek aránya fele-fele volt. Mára a teherautók aránya 20 százalékra csökkent. A csoporton belüli profitcentrumok maguk döntik el, hogy melyik biztosítóval mûködnek együtt, és mindig az olcsóbbat választják - indokolta az eltolódást az elnök-vezérigazgató.
A Magyar Biztosítók Szövetsége (Mabisz) adatai szerint a Wabard elsõ félévi díjbevétele 2,2 milliárd forint volt, ez 20 százalékkal haladta meg a 2011 elsõ félévi bevételt.