Ennek ellenére a brit életbiztosítási szektor üzleti volumene a 11. egymást követõ negyedévben növekszik, méghozzá 2011 júniusa óta a leggyorsabb ütemben.
A biztosítótársaságokon belül az új üzletkötések terén is jelentõs növekedés mutatkozott, a díjbevételek azonban a júniusig bezáruló negyedévben csökkentek. A profit a növekvõ összes- és átlagos költségek miatt szintén csökkent.
Az életbiztosítói szegmensben ennek ellenére növekszik a dolgozói létszám, továbbá marketing- és az IT beruházások növelését tervezi.
A nem-életbiztosítók az üzleti volumen, valamint a biztosítói díjbevételek csökkenését tapasztalhatták az elmúlt negyedévhez képest, ami az átlagos költségek növekedésével együtt rontott a jövedelmezõségen.
A biztosítási kárigények az elmúlt évben tovább emelkedtek, a szektor pedig a továbbiakban is erre számít.
A brókercégek esetében az üzleti volumen, a foglalkoztatottság és a jövedelmezõség mind növekedést mutattak, ez pedig várhatóan a következõ negyedévben is folytatódik.
A brókercégek tervei közt szerepel, hogy a jövõ évben többet invesztálnak IT-rendszerekbe, valamint marketing tevékenységekbe.
A PwC brit biztosítási ágának vezetõje, Mark Stephen szerint a Szolvencia II és a pénzügyi szolgáltatások területére vonatkozó fogyasztóvédelmi szabályok (Retail Distribution Review) miatt az alkalmazottak számának emelkedésére lehet számítani, a tehetséges aktuáriusok hiánya pedig a fizetéseket hajtja felfelé, így a biztosítók számára létfontosságú, hogy egyszerûbb, átláthatóbb termékekkel álljanak elõ a volumennövelés érdekében.