A brit autósok igen nagy százaléka már most is interneten keresztül köt autóbiztosítást. A több mint 2000 fõs vizsgálat résztvevõinek 42 százaléka azt állította, hogy mióta online köti biztosítását, sokkal több információval rendelkezik szerzõdésének részleteirõl, mint amikor telefonon, vagy alkuszon keresztül kötött szerzõdést.
Tízbõl kevesebb mint egy ember (8,5%) válaszolta azt, hogy a telefonos értékesítéssel elégedettebb, és mindössze minden huszadik érezte úgy, hogy az alkuszok megfelelõ információval látják el. A válaszadók 11 százaléka pedig csak interneten keresztül kötött eddig biztosítást.
A felmérésbõl az is kiderült, hogy igen alacsony (14%) azok aránya, akik egyedül a díj alapján döntenek. A brit autósok 52 százaléka szerint a biztosítók nem díjazzák kellõképpen az ügyfelek lojalitását. Kevesebb mint negyedük végez ugyanakkor rendszeresen termék-összehasonlítást, hogy megtudja, valóban a legjobb ajánlattal rendelkezik, 6 százalékuk pedig a szerzõdéskötés után többé rá se néz biztosítására.
A válaszadók 22 százaléka tapasztalt költségnövekedést szerzõdésével kapcsolatban, ugyancsak 22 százalékuknak pedig az tûnt fel, hogy már csak extra díj ellenében nyújt fedezetet biztosítása olyan kockázatokra, melyekre korábban kiterjedt szerzõdése.
Az amerikai J.D. Power and Associates által végzett felmérés szerint idén elsõ alkalommal az amerikai autótulajdonosok többsége online kért ajánlatot autóbiztosítása megkötése elõtt. A válaszadók 54 százaléka interneten köt általában biztosítást, azonban az alkuszi csatorna is igen nagy jelentõséggel bír az Egyesült Államokban.