A közös célok között kiemelkedõ szerepet kap a szerzõdõ felek és tagjaik gépjármû-biztosítási szerzõdéses viszonyában felmerülõ problémák szakszerû és gyors, megállapodásos rendezése, a fekete szervizek versenyelõnyének megszüntetése, a legális, adófizetõ gazdasági szféra támogatása.
„A feketegazdaság a legális szervizeknek több tízmilliárd forintos bevételkiesést, az államnak sok milliárd forintos ÁFA-, illetve vállalkozási nyereségadó kiesést és felmérhetetlen morális kárt okoz” - jelentette ki Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke.
A felek megállapodtak abban, hogy a mindkét fél tagságát érintõ kérdésekben, jogszabály- elõkészítési, véleményezési és szakmai anyagkészítési munkájukban egyeztetnek. A közösen képviselhetõ álláspontot egymást támogatva, a nem egyeztethetõ témákat önállóan képviselik oly módon hogy sem ekkor, sem más alkalommal egymás jó hírnevét, szakmai hitelességét nem sértik, véleményét tiszteletben tartják. Az Autós Nagykoalíció és a MABISZ együttmûködnek abban is, hogy Magyarországon valamennyi gépjármû rendelkezzék kötelezõ gépjármû felelõsségbiztosítással.
„A Magyar Biztosítók Szövetsége évek óta komoly erõfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy minden forgalomban lévõ jármû rendelkezzen kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítással” – jelentette ki Molnos Dániel, a MABISZ fõtitkára. A kilencvenes években, sõt még az elmúlt évtizedben is elõfordult, hogy esetenként a családi kiadásokat úgy próbálták meg csökkenteni az autótulajdonosok, hogy nem fizették be a kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási díjat. Ezzel pedig sokkal nagyobb kockázatnak tették ki magukat, mivel károkozás esetén a kárt nekik maguknak kellett megtéríteniük.
Szerencsére a jogszabályi szigorítások és – remélhetõen – a magyar autós társadalom felelõs magatartásának köszönhetõen kissé csökkent a biztosítatlan jármûvek száma. Becsült arányuk a MABISZ GKI által kifizetett károk alapján megközelíti 2,5 %-ot, amelyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) adatai is alátámasztanak. A MABISZ GKI évente mintegy 2 milliárd forintot fizet ki a biztosítatlan gépjármûvek által okozott károkra.
„A biztosítatlan gépjármûvek 2,5 százalék alatti arányával nem állunk a legrosszabb helyen Európában” – jelentette ki Molnos Dániel. Ismert, hogy Írországban 5 százalék, Nagy-Britanniában 4 százalék, Görögországban pedig a gépjármûvek közel 10 százaléka közlekedik kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítás nélkül az utakon.
A két fél együttmûködése nem vonatkozik semmiféle szerzõdéses viszony szabályozására, illetve biztosítási díjakkal, óradíjakkal, alkatrész-árakkal kapcsolatos, vagy egyéb, a versenyt befolyásoló vagy korlátozó megállapodások létrehozására.
A szerzõdõ felek nagymértékben számítanak a nyilvánosság erejére, amely segít megértetni az autós társadalommal, a biztosítottakkal