Kiélezett KGFB-verseny: expressz kárkifizetést ígér a Groupama
2012.10.25
A Groupama Garancia Biztosító gépjármû szakértõi szerint az idei kgfb kampányban is várható, hogy az elõzõ évek tendenciáját követve bizonyos szegmensekben tovább is csökkenhetnek a biztosítási díjak. A biztosító társaság az ügyfelek elvárásainak megfelelõen a korábbi évekhez hasonlóan az ár mellett a szolgáltatásokat is elõtérbe helyezi - indul a KárExpressz szolgáltatás expressz közúti segítségnyújtással és expressz kárfizetéssel.

Kgfb piaci trendek

{{BANNER}}A 2010-tõl 2012-ig tartó idõszakot vizsgálva, folyamatosan csökkenõ tendencia rajzolódik ki az átlagdíj és a díjbevételek szempontjából. Amíg 2010 elsõ félévében az átlagdíj 30 121 forint volt, addig 2012 ugyanazon idõszakában már csak 19 893 forint, ez 34%-os csökkenést jelent. A kgfb átlagdíjak csökkenésével egyidejûleg egy markáns, 22%-os csökkenés figyelhetõ meg a piaci díjbevételek terén is.

A kgfb piacot jelentõsen meghatározza a gépjármû piac alakulása is, amely az elmúlt években negatív tendenciát mutatott, 2012-ben azonban fellendülés tapasztalható. Idén az új személygépkocsi eladásokat tekintve az elsõ féléves összesített adatok szerint 20%-os többlet forgalomba-helyezés látszik 2011-hez viszonyítva. Emellett nagyon jó hatással volt a használtautó behozatalra, hogy 2012 második negyedévében erõsödött a forint, így 2012 elsõ felében már 25 ezer használt autót importáltak Magyarországra, mely több mint kétszer annyi, mint 2011 elsõ hat hónapjában.



Új szolgáltatás a Groupama Garanciától

A Groupama Garancia Biztosító számára kiemelten fontos az általa nyújtott szolgáltatások folyamatos fejlesztése, így ebben az évben is új megoldásokkal bõvíti a gépjármû biztosításokhoz kötõdõ kínálatát. KárExpressz névvel indítja el új szolgáltatását, amely expressz közúti segítséget nyújt a bajbajutott ügyfelek számára, illetve expressz kárrendezést tesz lehetõvé.

A KárExpressz szolgáltatás csomag valójában két fontosabb területen nyújt segítséget az ügyfelek számára. Az expressz közúti segítségnyújtás olyan szolgáltatásokkal segít a bajbajutottakon, amelyek a meghibásodott vagy balesetet szenvedett autó szervizelésével és elszállításával kapcsolatosak. A szolgáltatás keretében például a biztosító vállalja az 1 órás helyszínre érkezést pénz visszafizetési garanciával, a helyszíni javítás-, az autómentõvel való szállítás- és a gépjármûtárolás megszervezését, valamint ezeknek a tételeknek a költségtérítését. A termék az utasok kényelmét is igyekszik kiszolgálni, így tartalmazza a hazautazás vagy az úti célhoz történõ továbbutazás-, a megjavított jármûhöz való visszautazás - és az éjszakai szállás megszervezését, valamint ezeknek a költségtételeknek a megtérítését. Szintén ebbe a csoportba tartozik még a bérautó bérlése és költségének fedezése.

A KárExpressz másik része az expressz kárrendezési szolgáltatás, amelynek keretében a biztosító vállalja, hogy amennyiben egy balesetben a szerzõdött ügyfele a vétlen fél, akkor átvállalva a sérült gépjármû kárrendezési folyamatát és a vétkes fél biztosítójával való kapcsolattartást. Továbbá a jogosultság megállapítását követõen, megelõlegezve expressz kifizeti a károkozó biztosítója helyett a gépjármûben keletkezett kárösszeget.

A Groupama Garancia Biztosító tevékenységének középpontjában az ügyfelek igényeinek maximális kiszolgálása áll, ezért társaságunk számára továbbra is a szolgáltatások fejlesztése a legfontosabb. Úgy gondoljuk, hogy a KárExpressz kialakítása során egy olyan csomagot sikerült összeállítanunk, amely egyedülálló.” – mondta Csonka István a Groupama Garancia Biztosító értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese.

A szabályozási változás lehetséges hatásai

„A jövõ évtõl számos változás lép életbe a kgfb piacon, amely jelentõsen befolyásolni fogja a kötelezõ biztosítási díjakat. A legfontosabb változás, hogy a parlament elfogadta a díjliberalizációt, amely lehetõséget ad a biztosítótársaságok számára az év közbeni többszöri díjhirdetésre.” - mondta Dr. Máhig Attila a Groupama Garancia Biztosító nem-életbiztosítási ügyvezetõ igazgatója.

„A jogszabályváltozások miatt az ügyfelek számára még fontosabbá válik, hogy figyelemmel kövessék a díjfizetést, mert ha díjnemfizetés miatt szûnik meg az ügyfél szerzõdése, akkor továbbra is csak ugyanannál a társaságnál kötheti újra biztosítását, de azonnal egy összegben kell megfizetnie a biztosítási idõszak teljes hátralévõ részére a díjat.” - mondta Szabó Imre a Groupama Garancia Biztosító gépjármû biztosítási fõosztályvezetõje.

Az online csatorna erõsödése – a Groupama Direkt eredményei

Az elmúlt évek tendenciája azt mutatja, hogy az ügyfelek egyre nagyobb arányban veszik igénybe az online szerzõdéskötés lehetõségét, amely nagyjából 70 %-ot képviselt tavaly. Ennek egyre növekvõ része közvetlenül a biztosítók oldalán történik, fennmaradó része pedig online alkuszokon keresztül megy végbe.

„Az idén is arra számítunk, hogy mind a tájékozódás, a szerzõdéskötés és mind az ügyféllel való kapcsolattartás terén tovább mélyül az online csatorna jelentõsége. Az a tapasztalatunk, hogy aki egyszer már online kötött, az várhatóan továbbra is ezt a csatornát fogja elõnyben részesíteni.
A Groupama Garancia Biztosító egy éve indította el online értékesítési csatornáját, a www.groupamadirekt.hu oldalt, amelyet eddig több mint húszezren vettek igénybe.
A számokat elemezve az a várakozásunk, hogy az ügyfelek egyre szélesebb körében érezhetõen tovább erõsödik majd az online tájékozódás és kötés mértéke.” – mondta Csonka István.

Hogyan tájékozódjon az ügyfél a kiélezett versenyben?

A Groupama Garancia Biztosító az ügyfelek minél magasabb szintû kiszolgálása során nagy hangsúlyt fektet az ügyfelek körültekintõ tájékoztatására. A társaság a honlapján, az ügyfélszolgálati irodáiban, üzletkötõin és értékesítési partnerein keresztül a szolgáltatásokkal, illetve az új díjtételekkel kapcsolatos valamennyi friss információt ügyfelei rendelkezésére bocsát.