A kötelezõ biztosítások esetében komoly értéket jelent, ha nem okoz balesetet az autós, hiszen így évrõl évre halad elõre a bonus-malus besorolásban, csökkentve a biztosítása szorzóját és ezzel annak díját is. Sajnos azonban sokaknak nem sikerül elkerülniük a baleseteket az utakon, és egy káreset miatt a törvény szerint két fokozattal kell visszasorolni az ügyfelet ahelyett, hogy kármentesség esetén egy fokozatot automatikusan elõre lépne. Így gyakran egy apró figyelmetlenség miatt egybõl három fokozatot „bukik” az autós, ráadásul ezzel évekre visszaveti az elõrehaladását a „bonus létrán” is. Emellett az autós elveszíti a kármentességét a kártörténeti nyilvántartásban, és így jelentõs díjkedvezményektõl esik el.
{{BANNER}}
A Generalinál például 2011-ben csaknem 10 ezer autós kötelezõjét kellett rontani a káresetek miatt, ami komoly díjnövekedést okoz. Sok autóst mindez arra késztet, hogy inkább maga fizeti ki a kárt, csak hogy megõrizze a kedvezõ besorolását: a Generalinál 2011-ben például több száz kötelezõs ügyfél döntött így. Érthetõ is mindez, hiszen egy ütközés akár meg is duplázhatja a kötelezõ díját, amellett, hogy az autós elveszíti a kármentességért járó jelentõs, 35-45%-os kedvezményét. Ezért is érhet sokat a kedvezõ bónusz fokozat megõrzése.
Magyarországon a törvények szerint az A00 alapfokozat mellett 10 bonus és 4 malus fokozat létezik. Az, hogy melyik fokozatba tartozik az adott ügyfél, nagymértékben befolyásolja a díjat, hiszen míg például a legmagasabb, B10-es besorolás az alapdíjat felezi, addig az M04 megduplázza azt. A Generalinál biztosított jármûvek kötelezõje 89 %-ban bonusz, 10 % nullás (A00), és 1% malus fokozatú. Ezért is döntött úgy a Generali, hogy bevezeti a Bonus Garancia biztosítást, hiszen a társaság ügyfeleinek jelentõs részét érintheti kifejezetten hátrányosan a kedvezõ besorolásuk elvesztése akár egy apró ütközés miatt is. Az ebbõl fakadó költségnövekedés pedig komoly terhet jelenthet az autósok számára.
A Generali az idei évre olyan kiegészítõ biztosítást fejlesztett ki Bonus Garancia néven a kötelezõ mellé, amely 1390 forintos éves díj ellenében – 50 ezer forintos kárösszegig - megóvja az autóst egy akár több tízezer forintos díjnövekedéstõl. Ezzel a biztosító tulajdonképpen „befagyasztja” a bonus-t, vagyis nem engedi visszaesni a kedvezõ bonus fokozatot. Mindezt úgy, hogy az ügyfél Bonus Garancia szolgáltatása „fizeti vissza” a kárösszeget és így az autós a kártörténeti nyilvántartásban is úgy szerepel, mint aki visszafizette az okozott kárt, így az nem érinti negatívan a bonus besorolását. A bonus garanciának köszönhetõen a vezetõ megõrzi a kármentességét, ami a Generalinál sokat ér, hiszen 35-45%-kal csökkenti a kötelezõ díját. Ráadásul ez nem csak az adott évre hat ki, hanem éveken áthúzódó következménye is van, hiszen e nélkül az autós csak újabb 3 év múlva érné el azt a díjat, amit kármentesen kapott volna.
„A Generalinál arra törekszünk, hogy a kötelezõ mellé az autósok néhány ezer forintért olyan kiegészítõ biztosításokat köthessenek, amelyek nekik maguknak szolgáltatnak. Felmérésünk szerint ma az autósok 73,6 százaléka nem köt cascót, ezek a kiegészítõk azonban casco hiányában is jelentõs védelmet nyújtanak. A Bonus Garancián kívül Kátyúkár biztosítást, ütközésekre az okozó fél kárát térítõ Önvédelem biztosítást és kifejezetten a Természeti károk ellen védelmet nyújtó terméket is kínálunk. Emellett a kötelezõ mellé ingyen adjuk a szerzõdõ fél számára az autós segítségnyújtást, a gépjármûvel kapcsolatos jogvédelem biztosítást és a jármûben utazók balesetbiztosítását. Meggyõzõdésem, hogy miután nem csak a károsult félnek, de az ügyfelünknek is szolgáltatunk, így felértékelõdik a választott, saját biztosító szerepe, amikor az autósok kötelezõ biztosítást választanak. Így az árverseny mellett teret nyer a biztosítók közötti szolgáltatási verseny, amiben a Generali már bizonyított. Azon ügyfelek, akiknek már volt kapcsolatunk velünk, többségében újra minket választanak. Erre jó példa, hogy a tavalyi kampányidõszakban az új autóbiztosítások 65 %-át meglevõ ügyfeleinkkel kötöttük. Az, hogy az idei évben a független alkuszok immár 7. éve jutalmazták biztosítónkat az elsõnek járó díjjal a szolgáltatásminõségi versenyben, szintén azt jelzi, hogy a szolgáltatási versenyben jó eséllyel indul a társaságunk” – hangsúlyozta Ilics László, a Generali vezérigazgató-helyettese.