Bõvülõ lehetõségek a mobilbiztosításban
2011.07.07
Egyre inkább fókuszba kerül az in-app purchasing, azaz az alkalmazáson belüli vásárlás lehetõsége, amely a biztosítók számára is óriási lehetõségeket rejt ügyfeleik mobilon keresztül történõ vásárlásösztönzésére.

Az International Data Corp. (IDC) legfrissebb kutatása szerint jelentõs versenyelõnyre tehetnek szert azon biztosítótársaságok, amelyek alkalmazáson belüli vásárlási lehetõséget építettek be mobil-applikációikba.

Az IDC tanulmánya szerint a mobil app letöltések száma a 2010. évi 10,7 milliárdról 2015-re 182,7 milliárdra fog emelkedni. Bár a számok lehengerlõek, az igazi lehetõség abban rejlik a piackutató szerint, hogy eltolódni látszik a hangsúly az eredeti app letöltésektõl származó az in-app purchasing, és az alkalmazásokon belüli hirdetések felé, amely hosszabb távon biztosíthat bevételeket az alkalmazásfejlesztõknek.

A megoldással az appok készítõi a program letöltése után is fizettethetnek ugyani a felhasználókkal. Maga az app lehet ingyenes is akár, azonban azon belül a különbözõ alkalmazási lehetõségekért fizetni kell.

A hangsúlyeltolódás már egyértelmûen látszik az ingyenes appoknál – véli Scott Ellison, az IDC mobil platformokért felelõs alelnöke – ahol a felhasználók egy mûködõképesebb változatért, vagy további funkciók bekapcsolásáért fizetnek például a biztosítónak. Mindez erõs vevõi elkötelezõdést is eredményezhet a cégek számára.

Az alkalmazáson belüli vásárlások ideálisak olyan szolgáltatások nyújtására, mint a kárigények bejelentése és nyomon követése, biztonságos vezetési tanácsok nyújtása, digitális biztosítási kártyák létrehozása.

Az alkalmazás-letöltés, az in-app purchasing, és az in-app hirdetések hármas modellje tehát hosszú távon fenntartható finanszírozási modellt jelent a biztosítók számára. Mindezek együtt erõsen befolyásolják az appok kifejlesztését, a kiegészítõ szolgáltatások és funkciók integrációját annak érdekében, hogy a felhasználókat intenzívebb használatra ösztönözzék.

Mivel a biztosítás olyan dolog, amely mindenkit érint valamilyen formában, legyen szó egészség-, autó-, lakás- vagy bármilyen biztosításról, a mobil alkalmazások fejlõdése és térnyerése mindenképp segíteni fog az ügyfelek és a társaságok közötti kapcsolat szorosabbá fonásában – véli Ellison.