
Az International Data Corp. (IDC) legfrissebb kutatása szerint jelentõs versenyelõnyre tehetnek szert azon biztosítótársaságok, amelyek alkalmazáson belüli vásárlási lehetõséget építettek be mobil-applikációikba.
Az IDC tanulmánya szerint a mobil app letöltések száma a 2010. évi 10,7 milliárdról 2015-re 182,7 milliárdra fog emelkedni. Bár a számok lehengerlõek, az igazi lehetõség abban rejlik a piackutató szerint, hogy eltolódni látszik a hangsúly az eredeti app letöltésektõl származó az in-app purchasing, és az alkalmazásokon belüli hirdetések felé, amely hosszabb távon biztosíthat bevételeket az alkalmazásfejlesztõknek.
A megoldással az appok készítõi a program letöltése után is fizettethetnek ugyani a felhasználókkal. Maga az app lehet ingyenes is akár, azonban azon belül a különbözõ alkalmazási lehetõségekért fizetni kell.
A hangsúlyeltolódás már egyértelmûen látszik az ingyenes appoknál – véli Scott Ellison, az IDC mobil platformokért felelõs alelnöke – ahol a felhasználók egy mûködõképesebb változatért, vagy további funkciók bekapcsolásáért fizetnek például a biztosítónak. Mindez erõs vevõi elkötelezõdést is eredményezhet a cégek számára.
Az alkalmazáson belüli vásárlások ideálisak olyan szolgáltatások nyújtására, mint a kárigények bejelentése és nyomon követése, biztonságos vezetési tanácsok nyújtása, digitális biztosítási kártyák létrehozása.
Az alkalmazás-letöltés, az in-app purchasing, és az in-app hirdetések hármas modellje tehát hosszú távon fenntartható finanszírozási modellt jelent a biztosítók számára. Mindezek együtt erõsen befolyásolják az appok kifejlesztését, a kiegészítõ szolgáltatások és funkciók integrációját annak érdekében, hogy a felhasználókat intenzívebb használatra ösztönözzék.
Mivel a biztosítás olyan dolog, amely mindenkit érint valamilyen formában, legyen szó egészség-, autó-, lakás- vagy bármilyen biztosításról, a mobil alkalmazások fejlõdése és térnyerése mindenképp segíteni fog az ügyfelek és a társaságok közötti kapcsolat szorosabbá fonásában – véli Ellison.