Még mindig sok a fogyasztói panasz - biztos fogja felügyelni a pénzügyi szolgáltatókat
2012.11.20
Az Országgyûlés elfogadta azokat a Kormány által beterjesztett törvénymódosítási javaslatokat, amely a pénzügyi jogok biztosa, mint önálló jogintézmény felállításához szükségek.

A kormány az elmúlt idõszakban számos intézkedést tett a pénzügyi fogyasztóvédelem területén, de még mindig rendszeresek a fogyasztói panaszok a pénzügyi szolgáltatókra, ezért szükség van a pénzügyi szolgáltatók erõsebb kontrollálására, és a pénzügyi szolgáltatásokkal kapcsolatos ismeretek, a fogyasztói tudatosság növelésére - írja közleményében a Nemzetgazdasági Minisztérium.

A pénzügyi jogok biztosának a klasszikus biztosi feladatokon – mint például a jogi segítségnyújtáson, tanácsadáson - túl, fontos küldetése lesz a pénzügyi kultúra fejlesztésében, a fogyasztókat segítõ pénzügyi ismeretek terjesztésében. A pénzügyi jogok biztosa önálló, független intézményként jön létre. Így immár három szereplõ fogja biztosítani az erõsebb és teljes körû pénzügyi fogyasztóvédelmet: a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) és a Pénzügyi Békéltetõ Testület (PBT) mellett az új hivatal is - hangsúlyozza az NGM.

A kormány azt várja az intézményrendszer megerõsítésétõl, hogy javul a pénzügyi szervezetek által nyújtott szolgáltatásokat igénybe vevõk érdekeinek védelme, javul a pénzügyi, fogyasztói jogok ismerete, s mindez hozzájárulhat a pénzügyi rendszer stabilitásának növeléséhez.