Nagyobb autóval hamarabb váltanak kötelezõt az ügyfelek
A biztosítótársaság kutatása szerint a megkérdezettek 64 százalékának eddig legfeljebb kettõ-, a maradék 36 százaléknak pedig három vagy annál több biztosítótársaságnál volt eddig gépjármû-felelõsség biztosítása. 88 százalékuk az elmúlt 12 hónap során nem váltott biztosítót, közülük 53 százalék azért nem váltott, mert elégedett a jelenlegi biztosítója által nyújtott szolgáltatásokkal. A kutatás rámutat arra is, hogy a nagy hengerûrtartalmú autók tulajdonosainak több biztosítóval is volt már szerzõdése, ebbõl arra lehet következtetni, hogy õk kevésbé kötõdnek a biztosítójukhoz és egy jobb ajánlatért könnyen váltanak.
Azok, akik a megkérdezés idõpontjáig már váltottak biztosítót a 2012-es kampányban, 47 százalékban alkuszi oldalakon, 23 százalékban biztosítási ügynökön keresztül tették meg, 15 százalékban pedig egy biztosító irodájában vagy fiókjában kötötték meg az új szerzõdésüket.
Egyre fontosabb a KGFB mellé kínált kiegészítõ szolgáltatás
A 2011-es kampányban váltók 89 százaléka is az árat jelölte meg fõ okként, amiért a jelenlegi biztosítója mellett döntött. Idén azonban a válaszadók 44 százalékának már az ár mellett a kínált szolgáltatások ugyanannyira számítottak a döntés során.
A Groupama Garancia Biztosító felmérései alapján látható, hogy aki vált, továbbra is az ár miatt teszi, azonban a váltók aránya csökken és a kiegészítõ szolgáltatások szerepe felértékelõdik, mely a jövõre nézve az ár-érték arány vezérelt váltást vetítheti elõre.
„Hiszünk abban, hogy a szolgáltatásaink nagy segítséget jelenthetnek a bajbajutott ügyfeleink számára, ezért idén új csomagot indítottunk KárExpressz névvel, amely expressz közúti segítséget nyújt, valamint magas színvonalú kárrendezést biztosít.” – mondta el Dr. Máhig Attila a Groupama Garancia Biztosító nem-életbiztosítási ügyvezetõ igazgatója.
A háromszáz megkérdezett kétharmada tervezte, hogy a 2012. novemberi váltási idõszakban összehasonlítja az egyes biztosítók ajánlatát és közülük nagyon magas, 95 százalék azoknak az aránya, akik megnézik a jelenlegi biztosítójuk ajánlatát is, mielõtt döntenének.
2012.11.26
A Groupama Garancia Biztosító felkérésére a GfK Hungária idén novemberben háromszáz Groupama ügyfelet kérdezett meg, hogy feltérképezze a kgfb váltással kapcsolatos szokásokat, valamint a motivációkat. A kutatásból kiderül, hogy azok a megkérdezettek, akik az elmúlt egy évben nem váltottak biztosítót, 53 százalékban azért nem tették, mert elégedettek a jelenlegi biztosítójuk által nyújtott szolgáltatásokkal. Akik a váltás mellett döntöttek, 89 százalékban az árat nevezték meg fõ motivációs tényezõként.