Vissza kell szerezniük a közvélemény bizalmát a bankoknak
2013.02.13
A bankoknak és más pénzügyi intézményeknek az elmúlt évekre jellemzõ termék- és szolgáltatás-fókuszú kommunikáció mellett jóval nagyobb hangsúlyt kell fektetniük a vállalati kommunikációra, hogy visszaszerezzék az ügyfelek és a szélesebb közvélemény bizalmát.

E célból alapértékeik és a gazdaságban betöltött szerepük megjelenítésére, ügyfeleik pénzügyi tudatosságának és tájékozottságának növelésére, továbbá a fogyasztók alaposabb és részletesebb tájékoztatására kell törekedniük - mondta a Davosban megrendezett Világkommunikációs Fórum „A Bankszektor reputációja” címû kerekasztal-beszélgetésének magyar moderátora, dr. Hegyi Gábor, a Capital Communications vezetõje.

A pénzügyi intézmények azáltal, hogy a gazdasági válságot követõ években hallgattak, nehezen tudtak adekvát válaszokat adni a válság kialakulásáért õket ért bírálatokra, és nem hangsúlyozták eléggé a globális gazdaság mûködtetésében és élénkítésében betöltött nélkülözhetetlen szerepüket - mondta Hegyi.

A bankoknak önálló arculattal rendelkezõ – ugyanakkor a szakmai szövetségek álláspontját erõsítõ –, markáns saját kommunikációt kell folytatniuk a válság idején is. A pénzügyi intézményeknek a sajtón és a közösségi médián kívül, aktív párbeszédet kell folytatniuk munkavállalóikkal, és az eddigieknél jóval több erõforrást kell biztosítaniuk közvetlen ügyfélkapcsolataik ápolására, ügyfélszolgálataik megerõsítésére és a civil szervezetek felé irányuló kommunikációs tevékenységükre is – tette hozzá Hegyi.