Piaci átlagon felül teljesített tavaly az Uniqa
2013.02.27
Magyarországon a gazdasági nehézségek a tavalyi évben a biztosítási piacon még soha nem látott csökkenést eredményeztek. Az UNIQA 2012-ben, a piacon tapasztalható drasztikus 6,5 százalékos csökkenés ellenére, 2,2 százalékkal növelni tudta díjbevételét, mellyel a piacon 8,7 százalékponttal felülteljesített.

Az UNIQA Biztosító a 2012-es negyedik negyedéves elõzetes adatok alapján jelenleg 7,07 százalékos piaci részesedéssel bír, mellyel megtartotta stabil hatodik helyét a magyar biztosítók között. A különadó megfizetése nélküli adózás elõtti eredménye pozitívan zárult – meghaladta a 981 a millió forintot.
 
2011-ben a kedvezményes hitelek kifizetéséhez köthetõ, életbiztosítások visszavásárlási hullám enyhülésének köszönhetõen, a személybiztosítások területén kis mértékû piaci részesedés növekedés volt tapasztalható 2012-ben a biztosítónál. A betegségbiztosítások területén, a Med Help betegségbiztosítással vezetõ pozíciót betöltõ UNIQA, további 19 százalékos díjelõírás növekedést vitt véghez a tavalyi évben. Az adókörnyezet kedvezõ változása pedig lehetõvé tett más kitörési pontokat is a biztosító számára. A piacon elsõkként jelentek meg a MediQa egészségbiztosításuk csoportos változatával, amely az anyagi segítségen túl, magas színvonalú járóbeteg-szolgáltatást is biztosít a vállalati ügyfeleik részére.

Jelentõs növekedés nem-élet területen

A biztosítótársaság a nem túl kedvezõ gazdasági környezeti hatások mellett is képes volt nem-életbiztosítási díjbevételének növelésére. Míg 2011-ben a bruttó könyvelt díj 29,2 milliárd forint volt, addig 2012-ben 30,6 milliárd, köszönhetõen a sikeres kötelezõ felelõsségbiztosítási kampánynak és a lakásbiztosítások jelentõs növekedésének.

A 2011/2012-es kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási kampányban bevezetett stratégiai változások meghozták az eredményt az UNIQA számára – az elektronizált folyamatok révén költségcsökkentést hajtott végre, így az árérzékeny ügyfelek részére kedvezõbb díjat tudott ajánlani – és 120 000 db új szerzõdéssel növelte portfolióját.
2012-es év során az új Otthon és Környezet lakásbiztosítási termékbõl a 25 000-dik eladott biztosítást könyvelhették el maguknak, ami a megújított társasház biztosítás értékesítésével együtt, 8 százalékos lakásbiztosítási-portfolió bõvülést hozott a számukra.

Az innovációban vezetõ szerepet játszó biztosító megerõsítette pozícióját - a tavalyi év során számos új innovációt vezetett be termékeiben és szolgáltatásaiban, többek között az ingyenesen letölthetõ mobilapplikációt, melyen a kötelezõ és az utasbiztosítás is megköthetõ. A legtöbben a mobil alkalmazás használatakor egyelõre a könnyen és gyorsan megköthetõ utasbiztosítást részesítették elõnyben, ami a felhasználók visszajelzései alapján jól vizsgázott. Az eddigi adatok alapján a felhasználók 80 százaléka tért vissza egy újabb utasbiztosítás megkötésére. Az UNIQA további innovatív biztosítási megoldásokat ígér a jövõben is, ennek bizonyítéka a 2012 év végén bevezetett új casco biztosításuk, a használt autókra optimalizált, E-optimum casco.

Trendalakítók

Az unit-linked eszközalapok terültén többször díjazott UNIQA a befektetõ ügyfelek informálásához hozzájárulva, elindította új weboldalát, a trendkövetõ.hu oldalt. Az oldalon napi gazdasági hírek olvashatóak, melyeket befektetési szakértõ kommentár és véleményez, a gazdasági összefüggések könnyebb megértése érdekében. Az oldal létrehozása egyben a befektetett egységekhez kötött életbiztosítások bemutatására is szolgál, amely az ügyfelek segítségére is lehet pénzük megfelelõ befektetéséhez.