Magyarország legnagyobb pénzügyi szolgáltatója jöhet létre
2013.03.01
A takarékszövetkezetek integrációjával fiókhálózatát tekintve Magyarország legnagyobb pénzügyi szolgáltatója jöhetne létre; ha minden feltétel adottá válik, technikailag akár egy-két év alatt megvalósítható az összeolvadás - olvasható az Ernst & Young (E&Y) közleményében.

\"Komoly lehetõségek vannak a Országos Takarékszövetkezeti Szövetség (OTSZ) integrációjában, az odavezetõ út azonban bonyolult. A társaságoknak számos nehézséggel kell szembenézniük, ezek közül az egyik legfontosabb a jogszabályi akadály. Az integráció végén azonban Magyarország legnagyobb pénzügyi disztribúciós hálózata jöhetne létre\" - idézi a közlemény Seregdy Tamást, az Ernst & Young üzleti tanácsadási szolgáltatások üzletágának igazgatóját.

A nemzetközi tanácsadó cég közleménye szerint az esetleges integrációban érintett takarékszövetkezetek országszerte több mint 1400 fiókkal rendelkeznek, szemben az összes kereskedelmi bank 1600-as fiókszámával, eszközállományuk és bevételeik azonban elmaradnak a piacvezetõ pénzintézetektõl. Ha az integráció mellett döntenek, a társaságoknak a standardizálást kell szem elõtt tartaniuk, hogy a folyamataik minõségében és termékkínálatukban is összehasonlíthatóak legyenek a kereskedelmi bankokéval.

A fogyasztók oldaláról a legfontosabb három szempont a költségszint, a fiókok közelsége és a megbízhatóság. A költségszint tekintetében a takarékszövetkezetek az esetek többségében jelenleg a kereskedelmi bankokénál kedvezõbb költség- és hitelfeltételeket tudnak kínálni. A fiókok elhelyezkedését tekintve az egyik fõ feladatuk a városokban való terjeszkedés. A megbízhatóság területén pedig nagyobb figyelmet kell szentelniük a munkatársak képzésére, valamint az eljárások és rendszerek javítására, egységesítésére - elemezte a szakember.

\"A sikeres integráció érdekében a takarékszövetkezetek számára fontos a szervezeti kultúra átalakítása. Olyan vállalati kultúrát kellene kidolgozniuk, amely ötvözi a takarékszövetkezetek jelenlegi családias, személyes jellegét a nagybankok professzionalitásával, egységes, mindenre kiterjedõ ügyfélkezelésével\" - emelte ki Seregdy Tamás.