A nemzetközi nõnap alkalmából az Erste Bank összevetette lakossági ügyfelei bankolási szokásait a 2012 decemberére vonatkozó adatok alapján.
Az összefoglalóból kiderül, hogy a legtöbb erstés nõi lakossági ügyfél 30-40 és 50-60 év közötti. A férfiak átlagosan 21 százalékkal keresnek többet havonta, és nettó 300 ezer forint feletti havi fizetéssel kétszer annyi férfi rendelkezik, mint nõ. A nõk közül minden második nettó 100 ezer forint feletti összeget visz haza havonta.
A vásárlási tranzakciók adatai alapján a nõk elsõsorban hipermarketekben és élelmiszerboltokban költenek. A vásárlási cél alapján készített kimutatás szerint a költések mintegy fele marad az élelmiszerboltok kasszájában, második helyen a szépségápolási és egészségügyi cikkek, valamint a divatüzletek szerepelnek.
A nõk a férfiaknál kevesebbet költenek szórakozásra, illetve az interneten is ritkábban és kevesebbet vásárolnak: a férfiak átlagosan 32 ezer forinttal több pénzt költenek internetes vásárlásaik során. A nõk megfontoltságát jelzi, hogy fontos számukra a biztonsági tartalék, ezért sokuknak van folyószámlahitele, de azt aktívan már kevesebben használják.
A nyugdíj-elõtakarékossági számla a nõk körében sokkal népszerûbb, illetve az Ersténél a csak megtakarítási termékkel rendelkezõ ügyfelek körében lényegesen nagyobb arányban szerepelnek nõk, mint férfiak. Az 50 év feletti korosztályban a legalább 1 millió forintos megtakarítással rendelkezõ ügyfelek több mint fele a szebbik nemhez tartozik. Ennek ellenére a férfi ügyfelek banki vagyona mintegy 20 százalékkal magasabb - olvasható a közleményben.
A hitelek terén viszont a férfiak dominálnak: nagyobb arányban rendelkeznek hitelkártyával, mint a hölgyek, de a jelzáloghitellel rendelkezõ lakossági ügyfelek mintegy 61 százaléka is férfi (a fõadósokat vizsgálta az Erste). Az összefoglalóból kiderül, hogy a nõi hitelkártya-tulajdonosok viszont aktívabban használják hitelkártyájukat, és a legtöbb hitelkártyával rendelkezõ nõ az 50-60 év közötti korosztályból kerül ki.
A bank friss adatai szerint a modern bankolási csatornák közül a telebank sokkal népszerûbb a nõk, mint a férfiak körében, netbankszerzõdéssel pedig majdnem minden második nõ rendelkezik.