Hétvégi hóviharok: a Generali egyszerûsíti a kárrendezést
2013.03.18
Az hétvégi ítéletidõ tömeges baleseteket okozott az utakon. A jármûvekben keletkezett károk esetében a mielõbbi kárfelvétel, illetve a kártérítés folyamatának meggyorsítása érdekében a biztosítók közös döntése értelmében a saját kötelezõ (kgfb) biztosító méri fel a károkat azok számára, akik nem rendelkeznek casco-biztosítással.

Aki több résztvevõs baleset részese volt és nincs casco biztosítása, de a Generalinál van a kötelezõje, a biztosító felméri a kárát, a Mabisz bizottság tisztázza a felelõsséget, ezt követõen kerülhet sor a kárrendezésre és kárkifizetésre. A Generalinál kgfb-szerzõdéssel rendelkezõ autósoknak tehát a Generalinál kell bejelenteniük a kárukat, és ezek felmérése is a társaság által történik. A casco-biztosítással rendelkezõk számára a kárfelmérést  saját casco-biztosítójuk végzi. Ha a károsultnak a Generalinál van casco-ja, de a kgfb-je nem ennél a biztosítónál van, akkor a Generali azonnal rendezi a kárát, majd eljár az okozó kfgb-biztosítója felé. Abban az esetben, mikor az okozó felelõssége tisztázott, és a vétlen autós casco és a kötelezõ biztosítása egyaránt a Generali biztosítónál van, a biztosító önrészfizetési kötelezettség nélkül téríti meg a kárt.

A hétvégi hóvihar az ország több részében okozott károkat az épületekben is. A Generali biztosító a viharos erejû szél által a tetõhéjazat alá befújt csapadék - hó, porhó, esõ - által okozott beázási károkat megtéríti. A kárszakértõk megvizsgálják a tetõ állapotát és a vihar közrehatását, ezt akkor is figyelembe veszik a kártérítés meghatározásánál, ha a tetõn nincs látható nyoma a viharnak.

A hóvihar miatt az ország több részén kimaradt az áramszolgáltatás. A Generali kártérítést fizet, ha az épület saját bejövõ tápvezetékén keletkezett a kár. Az áramkimaradás miatt – amennyiben az áramszolgáltató vezetékén történt a hiba – akkor térít a biztosító, ha a lakásbiztosítási szerzõdés a „fagyasztott élelmiszerek megromlása” kockázatot tartalmazza, illetve vállalkozások esetében a vagyonbiztosítási szerzõdés a „Hûtve tárolt oltóanyag ” kockázatot tartalmazza. Ebben az esetben az egyszerûbb ügyintézés érdekében a Generali eltekint az Elektromos Szolgáltatótól bekért igazolás bemutatásától.

A társasághoz folyamatosan érkeznek a vagyon- és gépjármû kárbejelentések. A Generali gyorsított eljárásban méri fel és rendezi a károkat, a bejelentéseket a biztosító a Contact Centerben várja a 06 40 200 250 telefonszámon, ügyfélszolgálatain, valamint a nap 24 órájában az interneten az online kárbejelentõn keresztül.