„Pozitív fejlemény, hogy a kampányon kívül is fennmaradt az igény a különféle kiegészítõ termékek iránt: továbbra is az autósok 15 százaléka választ legalább egyet közülük a kötelezõ mellé – hangsúlyozta Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója. – A kiegészítõ biztosítást választók körében a két legnépszerûbb termék év közben is a defekt- és kátyúbiztosítás, illetve a minicasco: elõbbit 35, utóbbit 26 százalékuk vásárolja.”
Aki az elsõ negyedévben valamilyen kiegészítõ biztosítást vásárolt, erre a célra átlagosan 3 500 forint éves díjat költött a legnagyobb online biztosításközvetítõ oldalain.
Az évközi, átlagosan 69 százalékkal magasabb díjak nem a biztosítók idõközben végrehajtott tarifaemelésének következményei. Az egyik ok az, hogy évközi idõszakban jóval nagyobb azok aránya, akik új belépõként, vagy egy további autó megvásárlásakor A0 kategóriában kötnek kötelezõ biztosítást. Másrészt kampányon kívül látványosan csökken az autósok figyelme a váltás, és az azzal járó megtakarítás lehetõsége iránt. Pedig megéri odafigyelni, mert magasabb díjszint mellett a díjkalkulációval megspórolható összeg nagysága is jelentõsen növekszik. A Netrisk.hu portálon kalkuláló ügyfelek átlagos megtakarítása az év végi kampányban 11 541, ugyanakkor a január-március közötti idõszakban már 15 497 forint volt.
Év közben ugyanazok a szabályok érvényesek, mint a kampányban: aki váltani akar, annak a meglévõ szerzõdése felmondását a biztosítási évforduló elõtt legkésõbb 30 nappal el kell juttatnia a biztosítójához, ellenkezõ esetben meglévõ biztosítása automatikusan egy évvel meghosszabbodik. A határidõ ugyanakkor minden esetben más és más, és nem figyelmeztetnek rá hirdetések, mint a kampányban. Ez is egy oka a csekély, mindössze 12 százalékos évközi váltási aránynak. Ezért érdemes ezt a folyamatot is az alkuszra bízni: sok közvetítõcég rendszere automatikus évforduló-emlékeztetõ szolgáltatást is tartalmaz.