Ez nem csak az állam adóbevételeit, de az autósok biztonságát is veszélyezteti, mert sokszor inkább az olcsóbb és nem a biztonságos megoldást választják.
A Nemzeti Közlekedési Hatóságnak nem áll rendelkezésére a forrás, hogy kiszorítsa a piacról a feketemûhelyeket. Pedig ha ez megtörténne, akkor az autójavítások visszakerülnének az adófizetõ mûhelyekhez. A vizsgáztatásnál alkalmazott zárt számítógépes rendszerben található adatok felhasználásával sem él a hatóság, mert nincsen rá elegendõ erõforrása.
A jármûjavítás áfájának 50 százalékos visszaigénylése sem mozgatta meg a piacot, mert a szabályozás ellentmondásos, pontatlan, és a biztosító többnyire nem is elõlegezi meg a javítási munkálatok adótartalmát.
Nehezíti a feketén dolgozó autószerelõkkel szembeni fellépést, hogy a márkakereskedõk tapasztalatai szerint az önkormányzatok sem tesznek meg mindent azért, hogy az adózást megkerülõ mûhelyeknek ne adjanak mûködési engedélyt. Holott, ha valamennyi hatósági jogkörrel rendelkezõ szereplõ élne a lehetõségeivel, az autósok automatikusan rákényszerülnének, hogy a legális szerelõkhöz forduljanak, és megtörténjen az adók befizetése is.
2013.04.25
Eddig nem váltotta be a hozzá fûzött reményeket a jármûjavítás áfájának 50 százalékos visszaigényelhetõsége. Ennek részben az az oka, hogy a szabályozás nem sikerült egyértelmûen - mondta a Gazdasági Rádiónak Gablini Gábor a Gépjármû-márkakereskedõk Országos Szövetségének elnöke. Az illegális mûhelyek aránya továbbra is rendkívül magas. Egyes becslések szerint a javítások 70 százalékát számla nélkül, feketemûhelyekben végzik el.