UNIQA konszern - növekedõ pályán
Az UNIQA csoport is folytatja a hosszú távú stratégiai programját, az UNIQA 2.0-nak a szisztematikus végrehajtását, ahol a biztosítási üzletágra koncentrálva fõ piacaikon, Ausztriában és Közép-Kelet-Európában 2020-ra nyereségnövekedést kívánnak elérni. Az ügyfelek számát 2020-ra 15 millióra tervezik, 2012-ben az UNIQA csoport már 8,7 millió ügyféllel rendelkezett.
Közép-Kelet-Európára hangolva
A közép-kelet-európai régió adja az ügyfelek több mint felét csoporton belül és a tavalyi évben a konszern díjbevételének a 23 százalékát ez a térség adta. 2013-ban az UNIQA International szerepe továbbra is erõteljes marad. A tavalyi évben, az azóta eladott német Mannheimer csoport részét leszámítva, az UNIQA International részesedése 35,7 százalék volt csoport teljes díjbevételébõl. „A növekedési terveink alapját az adja, hogy az UNIQA International vállalatai minden országban évek óta a piacon felülteljesítenek, és ez nem volt másképp a tavalyi évben sem.” – magyarázta Wolfgang Kindl, az UNIQA International vezérigazgatója. „Kiemelhetjük, hogy amíg az UNIQA közép-kelet-európai régióban elért növekedése az elmúlt hat évben 61 százalék volt, addig a piac növekedése mindösszesen 30 százalékot ért el.” –tette még hozzá az osztrák vezérigazgató.
UNIQA Magyarország
A Magyarországon tapasztalható szûkülõ biztosítási piac ellenére az UNIQA Biztosító képes volt a növekedésre 2012-ben is - a díjbevétele meghaladta az 54 milliárd forintot. „A magyar leányvállalat a tavalyi évben a piacon tapasztalható drasztikus 6, 5 százalékos csökkenés ellenére, 2,2 százalékkal növelni tudta díjbevételét, mellyel a piacon 8,7 százalékponttal felülteljesített és ezzel megtartotta stabil hatodik helyét a biztosítók között.” – tette hozzá az üzleti eredményekhez Othmar Michl, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója. A biztosítási különadó megfizetése elõtt az UNIQA eredménye 981 millió forint volt 2012-ben.
A nem-életbiztosítási üzletágban, köszönhetõen az innovatív termékfejlesztéseknek a bruttó díj 30,6 milliárd forint volt. A 2011/2012-es KGFB kampány során az ügyfél-kommunikáció folyamatainak elektronizálásával kimagasló eredményeket ért el, és 120 ezer szerzõdéssel növekedett a biztosító portfóliója. A személybiztosítások területén az UNIQA Biztosító sikerként könyvelheti el a 2012-es évet, hiszen szemben a negatív trendekkel a rendszeres díjas életbiztosítási díjbevétel 2 százalékkal nõtt.
2013 elsõ negyedévében a rendkívüli márciusi idõjárás miatt 2 500 darabbal több kárt jelentettek a biztosító felé, ennek ellenére 141 millió forinttal jobb adózás elõtti eredményt ért el 2012 azonos idõszakához képest.