100 millió euróra becsüli az árvízkárokat Európában a Generali
2013.06.18
Az árvíz által leginkább sújtott területeken különleges munkacsoportok felállítása, egész heti 24 órás ügyfélszolgálati ügyelet, a kárigények még hatékonyabb kezelése érdekében átalakított folyamatok, illetve a cég alkalmazottai által végzett önkéntes segítség - a nemzetközi Generali Csoport a fent említett különleges, ország specifikus intézkedéseket hajtotta végre, hogy a lehetõ legjobban tudja segíteni az árvíz miatt nehéz helyzetbe került lakossági és vállalati ügyfeleit Közép-kelet Európában, Németországban és Ausztriában.

Az intézkedések már az árvízi események kezdetén megindultak annak érdekében, hogy a vészhelyzetben segítséget lehessen nyújtani, illetve, hogy minél hatékonyabban fel lehessen mérni az árvíz által okozott károkat. A Generali Csoport – a viszontbiztosítási megtérülések után, adók nélkül – körülbelül 100 millió euróra becsüli jelenleg a károk hatását, melyekért helyt kell állnia.

Németországban néhány ezer kárigényt jelentettek már be az áradások kezdete óta. A Generali Csoport alkalmazottainak egy részét – akik általában vagyon- és balesetbiztosítási károkkal foglalkoznak – az árvíz sújtotta területekre csoportosították át. Különösen Gera városában volt ennek jelentõsége, ahol egy válságkezelõ egységet állítottak fel a mûveletek koordinálására, de egy konténerfalu kialakítását is tervezik a városban. Két további hasonló válságkezelõ egység is üzemel már Bajorországban és Baden-Württembergben.

Csehországban a Generali Csoport ügyfélszolgálati munkatársainak százai állnak az ügyfelek rendelkezésére jelenleg is. Egy héttel az események után, a Generali Csoporthoz tartozó Ceska Pojistovna ügyfélszolgálatának hatékonysága lehetõvé tette a cég számára, hogy a nagyságrendileg 40 ezerre várt kárigénybõl több mint 10 ezer bejelentést már rögzítettek. A szintén Csehországban tevékenykedõ Generali CZE-nél a regisztrált kárigényeknek már a 30%-át sikeresen rendezték. A kárrendezéseknél a társaság már készpénzes elõlegeket is kifizetett annak érdekében, hogy a kellemetlenségekkel könnyebb legyen szembenézniük a károsultaknak. A kárbejelentés-felmérés folyamatáról egy információs kampányt indított a társaság, és külön erre a célra egy ügyfélszolgálati telefonszámot is létrehoztak, emellett a Facebookon és a Twitteren is tájékoztatja a Biztosító az ügyfeleit az aktualitásokról. A Generali Csoport alkalmazottai minden országban önkéntes tevékenységet is folytattak a károsult területeken, emellett pedig Szlovákiában illetve Magyarországon is megerõsítették a call-centereket a zökkenõmentes információáramlás érdekében.

Ausztriában, ahol az árvíz és a földcsuszamlás kockázata még nem múlt el, a Generali egy forródrótot tart fenn, amely a nap 24 órájában, heti 7 napon elérhetõ. A cég honlapján már közzétettek egy útmutatót is arról, lépésrõl lépésre miként érdemes eljárniuk a károsultaknak. Az ügyfelek ráadásul a benyújtott kárigényeik státuszáról SMS-ben is kaphatnak friss információkat.

További információ elérhetõ az alábbi weboldalakon:

Németország:
http://www.generali.de/online/portal/geninternet/content/826716/337432
http://www.amv.de/internet/amven/amven_inter.nsf/ContentByKey/JFRH-8D2DE4-DE-p
Csehország:
www.ceskapojistovna.cz/kalamity
http://www.generali.cz/stranky/informace-pro-klienty-zasazene-povodni
Szlovákia:
www.generali.sk
Magyarország:
www.generali.hu
Ausztria:
https://www.generali.at/generali-gruppe/hintergrundwissen/experten-tipps/richtig-handeln-bei-hochwasser.html