Új működési modell a biztosítóknál is: sok a tévhit körülötte
2019.11.18

Hatékonyságnövelés, nagyobb rugalmasság, gyorsaság – jellemzően ezeket az előnyöket szokás említeni az agilis vállalati működés kapcsán. Ezekből az általánosságokból azonban számtalan mítosz, tévhit nőtte ki magát az elmúlt években. Ezeket igyekszik eloszlatni a november 21-i MABISZ konferencián Radnóti Tibor, a Stratis Vezetői és Informatikai Tanácsadó Kft. egyik vezetője, akitől megkérdeztük, hogy milyen azonnali sikereket hozhat az agilitás bevezetése, illetve hogy tipikusan melyek azok a biztosítói projektek, amelyeket érdemes agilisan megvalósítani.

november 21-i MABISZ konferencián  Radnóti Tibor az agilis működésről tart majd előadást. A MABISZ Konferencia a szakma egyik legfontosabb hazai eseménye. A konferencia fókuszában mindig az ügyfelek kiszolgálása, a legújabb trendek és kihívások bemutatása áll. Az idei, jubileumi rendezvény a pozitív ügyfélélmény, a digitalizáció, a gyorsabb és rugalmasabb ügyfélkiszolgálás lehetőségeit és kihívásait járja körül.

Ha valaki nem hallott volna még az agilis működésről, miként foglalná össze röviden a lényegét?

Az Agilis működés nem más, mint egy munkapszichológiai válasz a nagyvállalatok növekvő tehetetlenségére, a nagyvállalati szereplők elidegenedésére, az eredmény szemlélet meggyengülésére és az ügyfélközpontúság elvesztésére. Kicsit részletesebben egy olyan fejlesztési módszertan, aminek a fókuszában a személyes együttműködés, kollaboráció áll. Ez egy éles váltás a régebbi, széttagolt szervezetekre épülő módszertanokra. Természetesen az Agilis működés sem anarchia, sok beépített kontrol biztosítja, hogy a projektek helyes irányba haladjanak.

Milyen rövid távú sikereket hozhat ennek a gondolkodásmódnak a napi munkába való megfelelő mértékű beépítése?

Üzlet számára fontos fejlesztések hamarabb készülnek el (Time to Market rövidül), és a fejlesztésekben résztvevő munkatársak motiváltsága is javul. A fejlesztések célzottabbá válnak, kevesebb olyan fejlesztés várható, ami később üzletileg elbukik az éles működés során.

Mely projekteket érdemes agilisan megvalósítani, és melyek azok, amik tipikusan nem alkalmasak erre?

Az agilis megvalósítást ott érdemes kezdeni, ahol gyorsan változnak az igények, gyorsan kell reagálni a piac változásaira. Biztosítóknál jellemzően igaz ez az internetes értékesítési felületek (saját csatornás és partneri értékesítés), illetve az ügyfél önkiszolgáló felületek fejlesztésére.  De jól alkalmazható ez a módszer a belső workflow rendszerek, vagy akár üzleti intelligencia rendszerek fejlesztésére. Nagyon nagy, nagyon komplex fejlesztésekre, például biztosítói core rendszer cserére nehezebben alkalmazható - vagy legalább is nagyon nagy tapasztalat és odafigyelés kell mind megrendelői mind szállítói oldalon.