Utolsó pillanatban kötik az utasbiztosítást: nem árt a kiegészítõkre is figyelni
2013.08.21
A külföldre indulók 40 százaléka az utolsó pillanatban vásárolja csak meg az utasbiztosítását – derül ki a K&H Biztosító felmérésébõl. Az egyéni utak számának szaporodásával nõ az utasbiztosításokhoz kínált kiegészítések szerepe is: a nyaralók 57 százaléka autóval indul útnak, így egyre nagyobb az igény a nyugodt pihenést garantáló jármûbiztosítási szolgáltatásokra is.

Hagy még kívánnivalót maga után a magyarok elõrelátása. Hiába a figyelmeztetés, a hazai turistáknak a többsége biztosítás nélkül indul útnak, ám azoknak a jelentõs része is az utolsó pillanatra hagyja a kötvény megvásárlását, akik legalább gondoskodnak a nyugodt nyaralásukról. Akad azonban ellenpélda is, a K&H Biztosító legkörültekintõbb ügyfele 163 nappal az utazás elõtt kötötte meg szerzõdését és biztosította nyugodt nyaralását.

„A nyaralni indulók 10 százaléka aznap, míg 30 százaléka 1 nappal az indulás elõtt vásárolja meg a biztosítását” - mondta el dr. Kéringer Csaba. A K&H Biztosító Nem-élet termékmenedzsment és kockázatvállalás vezetõje szerint az utolsó pillanatra halasztott vásárlás nem feltétlenül jelent átgondolt döntést. A számos utasbiztosítási módozat közül akkor lehet ugyanis választani, ha pontosan tisztában vagyunk azzal, milyen védelemre van szükség a kiválasztott üdülõhelyen: mennyibe kerülnek az egészségügyi kezelések, gyakoriak-e a poggyászkárok.

„A megújított K&H biztostárs utasbiztosítás az úti célokat állította középpontba. A vakáció helyszínéhez, a kedvenc szabadidõs tevékenységhez illeszkedõen így egyszerûen lehet kiválasztani a legmegfelelõbb védelmet, városnézéshez, hosszú külföldi útra, tengerparti nyaraláshoz, part menti vitorlázásra, veszélyes sportokra, búvárkodásra, tengeren túli utazásokhoz” – mondta el a szakértõ. Hozzátette: „Nyáron ügyfeleink fele tengerparti nyaralásra köt biztosítást, ami magába foglalja a leégés biztosítást is, így még a napégés okozta kellemetlenségeket is enyhíteni tudjuk. Minden esetben fontos azonban, hogy az ügyfél az úti célnak, utazási módnak és idõtöltésnek megfelelõ ajánlatot válassza a számos biztosítási csomag közül.”

A K&H Biztosító felmérésébõl kiderül: az Európában üdülõ magyarok 57 százaléka autóval megy nyaralni, egyre jelentõsebb a magánszervezésû utak szerepe. A kiegészítõ termékek egyébként is fontosabbá válnak a piacon, hiszen így az ügyfelek saját igényeiknek és pénztárcájuknak megfelelõen határozhatják meg védelmük fokozatát. A K&H Biztosító az idén nemcsak személygépkocsira, de motorkerékpárra és kisteherautóra is köthetõ kiegészítõ biztosítással egészítette ki termékpalettáját. Az egyszerûen megköthetõ biztosítás abban az esetben nyújt segítséget, ha a jármû útközben lerobbanna. Csak egy telefon, és a társaság intézi a helyszíni javíttatást, szükség esetén a szervizbe szállítást, de megszervezi az ügyfél a továbbutazását is. A biztosító kártérítést is fizet, ha az ügyfél nem tudja idõben elfoglalni a szállását.