Ezt a három biztosítót választja a legtöbb autós
2013.11.08
A vezetõ online biztosításközvetítõ, a Netrisk.hu arra hívja fel az autósok figyelmét, hogy a következõ idõszakra vonatkozó kgfb-díjról szóló értesítést legkésõbb november 11-ig küldi meg számukra a jelenlegi biztosítójuk. Az elsõ öt nap adatai szerint egyébként koncentráltabb lett a verseny: a szerzõdések közel kétharmadát eddig három biztosítónál: az Allianznál, a Postánál és a Groupamánál kötötték. Az idei évben a kgfb-t saját biztosítójuknál felmondó és újrakötõ autósok aránya 34 százalék.

A biztosítók által a jövõ hét elejéig postázandó díjértesítõ azért lényeges az év végi kgfb-évfordulóval rendelkezõ ügyfelek számára, mert ez tartalmazza hivatalosan azt a következõ idõszakra vonatkozó éves díjat (indexdíj), amelyhez az autósok a többi biztosító ajánlatát hasonlítani tudják.

„Aki jelenlegi szerzõdését az e-kommunikációs kedvezmény feltételei szerint kötötte meg, már ne postai úton, hanem az általa megadott e-mailcíre várja a küldeményt! – hívja fel a figyelmet Sebestyén László, a Netrisk vezérigazgatója. – Kalkulálni ettõl függetlenül már most is érdemes lehet, hiszen a szükséges adatok megadása után az oldalunkon a kezdetektõl feltüntetjük mindenki számára, hogy milyen díjra számíthat meglévõ biztosítójától.”

A díjértesítõben a kötelezõ biztosítás indexdíja mellett a bónusz besorolást is feltüntetik, ami azonban a biztosítási évfordulóig eltelt idõszakban még módosulhat, amennyiben az ügyfél ez idõ alatt kifizetéssel járó kárt okoz jármûvével. Ebben az esetben értelemszerûen az indexdíj összege is növekedni fog.

Aktuális kampányadatok

A piacvezetõ Netrisk.hu oldalait az elsõ öt nap során több mint 250 ezren látogatták meg, az õ kalkulációik alapján megkötött mintegy 20 ezer megrendelés adatai szerint a tavalyinál koncentráltabb a verseny. Míg 2012-ben az elsõ három biztosító az összes kötés 50 százalékát szerezte meg, most ez az arány meghaladja a 60 százalékot is. Igaz, az élen álló szereplõk is teljesen átrendezõdtek:

  • A Netrisknél a díjait az idei kampányra mérséklõ Allianz vezet, minden harmadik szerzõdést ennél a biztosítónál kötik.
  • Második a Posta, kevéssel 20 százalék fölötti kötési arányánnyal. Itt a kampány második felére változhat a helyzet, mivel ez a társaság a korán ébredõket jutalmazza: a november 18-ig kötõk 20 százalékos díjkedvezményben részesülnek.
  • A harmadik helyen a Groupama áll közel hét százalékkal, amivel . a tavalyi szinthez hasonló a részesedése.
  • Az elsõ három társaság mögé fokozatosan zárkózik fel a K&H és az Aegon.

Az újrakötések aránya az idei kampány elsõ napjaiban 34 százalék volt, vagyis az ügyfelek egymarmada a jelenlegi biztosítójánál felmondja, majd ismét megköti kgfb-szerzõdését.

„Az eddigi megrendelések során a váltók 52 százaléka az indexdíjhoz képest több mint 5 ezer forintot takarított meg, tehát változatlanul javasolt mindenki számára, hogy végezze el az összehasonlítást saját jármûvére vonatkozóan” – javasolja a Netrisk vezérigazgatója.

A Netrisk Magyarország legnagyobb biztosításközvetítõ oldala, a tavalyi kampány során a flottákat nem számítva az év végi biztosításváltások közel 40 százalékát a netrisk.hu oldalain hajtották végre.