Kötelezõ: saját ügyfeleinek is segítséget nyújt a Generali
2013.11.08
A kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási piacot alapjaiban változtatja meg az a gyakorlat, melyet – más biztosítók mellett – a Generali Biztosító már második éve folytat: a társaság saját ügyfelei biztosítási védelmét helyezi elõtérbe a kgfb esetén is, azaz a hagyományos eljárás, a másnak okozott kár megtérítése mellett saját ügyfeleinek is segítséget nyújt függetlenül attól, hogy õk a baleset okozói vagy elszenvedõi voltak. Elõbbi esetben a kiegészítõ biztosítások fedezik a károkat, utóbbiban, vétlenség esetén pedig a Generali Biztosító aktív kárrendezési gyakorlata veszi le a kárügyintézéssel kapcsolatos teendõkkel járó terheket ügyfelei válláról, és a Generali számol el a balesetet okozó fél biztosítójával.

A statisztikák szerint ma Magyarországon több mint 2,5 millió, magánszemélyek tulajdonában álló személyautó van forgalomban. A Generali kutatása szerint ezen autótulajdonosok többsége az egyik legfontosabb vagyontárgyának tekinti autóját, sõt 30% egyenesen családtagként kezeli. Mégis mindössze csak majd minden negyedik sofõr gondoskodik annak biztosítási védelmérõl. Ennek oka lehet az árérzékenység vagy az a tévhit, hogy a kötelezõ biztosítás elegendõ védelmet nyújt. A Generali Biztosító tavaly bevezetett, az ügyfelek igényei szerint válaszható, kiegészítõ biztosításokkal bõvített kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítása a tudatosabb fogyasztói elvárásoknak eleget téve szolgálja és segíti az autósokat baj esetén, függetlenül attól, hogy õk a baleset okozói vagy elszenvedõi voltak.

A Generali Biztosító kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítása mellé már kilenc különbözõ kiegészítõ biztosítást kínál, melyekkel ügyfelei saját autózási szokásaikhoz igazíthatják biztosításukat. A kiegészítõ termékek olyan esetekben nyújtanak segítséget, mint a balesetbõl vagy mûszaki okokból eredõ menetképtelenség, a vad- vagy háziállatokkal történõ hirtelen ütközés, a kátyúba futás, jogi érdeksérelem, a poggyász vagy gyerekülés megrongálódása, lopása, illetve például a természeti csapások, így a villámlás okozta tûzeset. A kiegészítõ biztosítások lényege, hogy – szemben az egyszerû kgfb-vel – a saját gépjármûben keletkezett károkat is téríti a biztosító. Így például egy közúti baleset során a kgfb mellett Önvédelem kiegészítõ biztosítással is rendelkezõ, vétkes ügyfelének a Generali megtéríti a saját autójában keletkezett töréskárát, amellett, hogy természetesen a másik, vétlen fél kárát is fedezi.

„Számtalan baleset történik nap mint nap. Sajnos bármikor elõfordulhat velünk is. Okozói és elszenvedõi is lehetünk, gondoskodjunk ezért saját biztosítottságunkról is. A kgfb mellé köthetõ kiegészítõ termékekkel saját gépjármûvünket is védhetjük, hiszen ezekkel a szolgáltatásokkal kiegészítve kötelezõnk nekünk is térít vétkességünk esetén, nemcsak a harmadik, vétlen félnek. De mi abban az esetben is ott állunk ügyfeleink mögött, ha õk a közlekedési baleset károsultjai, hogy ne legyenek véletlenszerûen egy másik biztosítóra utalva. Aktív kárrendezési* eljárásunknak köszönhetõen károsult ügyfelünk hozzánk fordulva biztos lehet abban, hogy az õ érdekeit szem elõtt tartva járunk el a károkozó biztosítójánál” – mondta Simon Zsolt, a Generali gépjármû-biztosítási igazgatója.

A biztosítási piacon direkt kárrendezésnek nevezett folyamat esetében a kötelezõ biztosítással rendelkezõ ügyfelek kárát nem az okozó fél biztosítója, hanem sajátjuk rendezi, majd ezt követõen a biztosítók elszámolnak egymás között. A direkt kárrendezés gyökeres változásokat hozhat a kötelezõ biztosítások piacán, ennek köszönhetõen ugyanis az autótulajdonosok érdekeltté válnának a lehetõ legjobb szolgáltatás választásában, hiszen többé nem lenne véletlenszerû, hogy melyik biztosító rendezi a kárukat.

A szolgáltatás bevezetése nem csak az ügyfelek, de a biztosítók szempontjából is fontos változásokat hozhat. Lehetõség nyílna ugyanis közös káradatbázis létrehozására, mellyel hatékonyabban lehet felderíteni a csalásokat, és egységes kárrendezési eljárásrend alakítható ki. Mindezeknek köszönhetõen erõsödhet a biztosítók iránti bizalom, és javulhat a róluk kialakult kép. Az aktív kárrendezés* elnevezésû szolgáltatásával a Generali Biztosító már bevezetett egy hasonló gyakorlatot. Ennek intézményesült, minden piaci szereplõre vonatkozó, törvényileg elõírt formája, a direkt kárrendezés pedig akár már a közeli jövõben megvalósulhat.