Idén újra visszatértek az érthetetlenül magas, ugyanakkor meglepõen alacsony kgfb-index díjak is. Ez az a tarifa, amelyet régi ügyfeleiknek kínálnak a biztosítók arra az esetre, ha jövõre is náluk maradnak. A szakembereket is meglepi, hogy némelyik társaság a duplájára emelné, de legalábbis az újaknak tett ajánlatánál jóval magasabbra kalkulálja a már meglévõ partnerei díját. Érthetetlen, hogy egyes társaságok idén újra visszatértek ehhez a nem éppen ügyfélbarát módszerhez, pedig néhány éve már úgy tûnt, nem büntetik tovább a helyben maradó, úgynevezett passzív ügyfeleket – véli Németh Péter, a CLB biztosítási alkusz cég értékesítési igazgatója.
Százezrek vannak, akik évek óta nem „mozdulnak”, egyszer megkötötték, és azóta is ugyanannál a társaságnál tartják a szerzõdésüket. Többségüknek nincs internete, idõs, vagy egyszerûen csak jó neki az, ami van, pár száz forint különbség miatt nem „ugrál” minden évben máshová. De vannak olyan ügyfelek is, akiknek van internetük, de a levelezési címként megadott email-fiókjukat gyakorlatilag soha nem nyitják meg. Õk jellemzõen az „e” kedvezmények csapdájába estek. Az „e” – elektronikus – konstrukció azt jelenti, hogy az ügyfél lemond a papír alapú értesítõkrõl, helyette elektronikus módon, azaz e-mailen keresztül kapja a különféle információkat – magyarázza Németh Péter. Ez gyors, kényelmes és fõleg költségkímélõ megoldás.
Sok olyan eset van az alkuszoknál, ahol nem mûködik az elektronikus értesítés – mondja a szakember, aki a CLB kedvenceként emleget egy idõs vidéki ügyfelet, aki két évvel ezelõtt, éppen az olcsósága miatt választotta az elektronikus csomagot, de azóta is írógéppel írott levelekben reklamálja az elmaradt csekkeket és tájékoztatókat.