Kelet-Európában is nõhet a cyber-biztosítási piac
2013.11.27
Európa legnagyobb biztosítója, az Allianz arra számít, hogy vállalati biztosításokkal foglalkozó részlege növelni fogja bevételeit az olyan piacokon, mint Ázsia, Brazília és Kelet-Európa, továbbá a számítógépes kockázatokat lefedõ termékekbõl is többet fog tudni értékesíteni.

Középtávon az olyan új termékek, mint a cyber-biztosítások és a megújuló energiát elõállító üzemeknek szóló biztosítások fogják növelni a társaság díjbevételét – közölte a az Allianz Global Corporate & Specialty (AGCS) vezére egy interjúban. A társaság erõsíteni kívánja jelenlétét a növekedési piacokon is, így Ázsiában, Dél-Amerikában, Afrikában, a skandináv országokban és Oroszországban – tette hozzá Axel Theis.

A vállalati biztosítók, mint amilyen az AGCS, vagy a Zurich Insurance Group és az American International Group vállalati részlegei a vagyon- és üzemszünet-biztosítástól kezdve, a szállítási biztosításon, a gépjármû-biztosításon, az általános, szakmai és környezetvédelmi biztosításon át, a baleset- és hitelbiztosításig a cégek kockázatainak igen széles körét képesek lefedni. Egyre több viszontbiztosító is igyekszik tevékenységét kibõvíteni és hasonló termékeket kínálni.

Az AGCS-t megalakulása óta vezetõ Theis szerint a 2001-es terrortámadások óta nem volt a teljes piacot érintõ áremelkedés, a tarifákat ráadásul az alacsony kamatok, és a tõkebõség is lefelé nyomja. Áremelkedés inkább egyes piacokon, termékek esetében figyelhetõ meg.

Növekvõ cyber-biztosítási piac

A harmadik negyedében a légiközlekedési és felelõsségbiztosítási vonalakon ráadásul még csökkentek is a díjak, amit csak részben tudott kompenzálni a tengeri biztosítási vonalakon bekövetkezett díjemelkedés – olvasható az Allianz negyedéves jelentésében.

A cyber-biztosítási termékeket idén júliusban kezdett el értékesíteni az AGCS. A termék olyan kockázatok ellen nyújt fedezetet a vállalatok számára, mint a hacker-támadások, vagy IT-hibák által keletkezõ saját, vagy harmadik félnél keletkezett károk. A társaság szerint az ilyen termékekbõl származó bevételek Európában a 2012-es 150 millió euróról, 2018-ra akár 900 millióra is nõhetnek. Theis szerint az sem elképzelhetetlen, hogy a cyber-biztosítási termékek annyira elterjedt és meghatározó termékek lesznek addigra, mint ma a tûz- és felelõsségbiztosítási termékek.

Az AGCS az idei elsõ kilenc hónapban 4,04 milliárd euró díjbevételt könyvelt el, amely 5 százalékkal alacsonyabb az egy évvel korábbi értéknél, részben a deviza-mozgások, részben az egyes piacokon elszenvedett tarifacsökkenések miatt. A mûködési profit ugyanakkor 5,6 százalékkal, 342 millió euróra nõtt. Az Allianz nem-életbiztosítási díjbevételeinek mintegy 11 százalékát szolgáltatta az AGCS, mûködési eredményének pedig 9,2 százalékát.