A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kifejtette: jelenleg sem a hazai, sem a nemzetközi szabályozás nem teszi kötelezõvé a téli gumi használatát. Magyarországon is általános közlekedésbiztonsági követelmény azonban, hogy az autóvezetõk kizárólag az út- és idõjárási viszonyokra felkészített gépjármûvel induljanak útnak. A szabályozás a gumiabroncs jelzések (pl. "M+S" vagy "Winter Use" felirat, "hópihe" ábra) tételes bemutatásával segíti az üzemben tartókat a megfelelõ minõségû gumiabroncsok beszerzésében. Az új meghatározás szerint a bordázatnak 4 milliméternél mélyebbnek kell lennie a biztonság további növelése, a téli gumi kedvezõ tulajdonságainak érvényesülése érdekében.
A kerékpároknál a megfelelõ észlelhetõséget biztosító világító és fényjelzõ berendezésekre vonatkozó követelmények átalakításával olcsóbbá válik a kötelezõ tartozékok beszerzése (például led-lámpás világító testek alacsony energia-felhasználással). A szabályozás megengedi a lámpa elhelyezését a kerékpáros ruháján. Az új elõírások tételesen rögzítik a kerékpáros gyermekülés felszerelésének feltételeit is.
A rendelkezések lehetõvé teszik a nappali menetjelzõ lámpa használatát a motorkerékpároknál. A közlemény szerint e jármûvek egyre nagyobb számban vesznek részt a kedvtelési és munkacélú forgalomban is. Biztonságos közlekedésükhöz elengedhetetlen a "látni és látszani" elv maradéktalan érvényesítése, a nappal is jól érzékelhetõ, korszerû világító berendezések alkalmazása.
A módosítás pontosítja a rakomány-szállításra vonatkozó elõírásokat is. Egyértelmûen kimondja, hogy a gépkocsi hátsó világító és fényjelzõ berendezéseit kitûzhetõ világító és fényjelzõ berendezéssel meg kell ismételni akkor, ha a jármûvön hátra túlnyúlóan szállított rakomány (például vonóhorgon rögzített kerékpár) a gyári lámpák észlelését akadályozza.