Életbiztosítás: eltûnõben a nemi különbség
2011.06.02
2010-ben tízbõl közel hat nõ rendelkezett valamilyen életbiztosítási termékkel az Egyesült Államokban – derül ki a LIMRA felmérésébõl – miközben az átlagos biztosítási összeg, az életbiztosítással rendelkezõ nõk esetében emelkedett.

2004 óta az életbiztosítással rendelkezõk aránya folyamatosan csökken, ugyanakkor nõk esetében a csökkenés kisebb mértékû. Ennek ellenére a férfiakhoz képest a nõknek még mindig csak 69 százaléka rendelkezik biztosítással az Egyesült Államokban.

A LIMRA piackutató vállalat által végzett felmérés szerint azonban a nõk jóval nagyobb figyelmet szentelnek a kérdésnek, mint a férfiak: a gyengébbik nem 70 százaléka, míg férfiaknak mindössze 62 százaléka tartja fontosnak az életbiztosítást. Eközben az amerikai családok zömében már két keresõvel rendelkeznek – sõt közel minden harmadik nõ többet is keres férjénél - ahol a nõk is részt vesznek a pénzügyi döntések meghozatalában Ez szintén óriási lehetõség a biztosítási ágazat számára.

Ennek ellenére a LIMRA felmérés szerint a házaspárok nõ tagjai számára ritkábban kötnek életbiztosítást, mint a férfiak számára. Pozitívum ugyanakkor, hogy az átlagos biztosítási összeg emelkedett a nõk esetében.

A nõk elérése ugyanakkor más módszereket igényel, mint a férfiaké: elõbbiek ugyanis szeretnek szorosabb kapcsolatot kialakítani a pénzügyi tanácsadóikkal, továbbá lassúbbak és körültekintõbbek is a pénzügyi döntések meghozatalakor – derült ki szintén a felmérésbõl. Ennek megfelelõen a tanácsadóknak jóval több kérdésre kell válaszolniuk nõi ügyfelek esetében, továbbá a referenciának, mások ajánlásainak is nagyobb szerepet tulajdonítanak, mint a férfiak.