A kötelezõ gépjármû-felelõsség biztosítást (kgfb) a legtöbben online összehasonlító oldalakon kötik meg.
Az 505 fõ interneten történt megkérdezésével májusban készült felmérés azt mutatja, hogy az internethasználók 96 százalékának fontos a váratlan helyzetekre történõ felkészülés, amelyre 89 százalékuk szerint a biztosításkötés megfelelõ eszköz lehet. A jövõorientált, hosszú távú látásmód az átlagosnál jellemzõbb az 50 év felettiekre, a családosokra és a több mint 250 ezer forintos havi jövedelemmel rendelkezõ háztartásokra - állapította meg a kutatás.
A megkérdezettek a biztosítás megkötése elõtt jellemzõen egy forrásból tájékozódnak, de a különbözõ termékeknél eltérõ módon. A kgfb szerzõdések elõtt az online biztosítási alkuszok honlapjain az ügyfelek 71 százaléka másfél-két órát fordít tájékozódásra a döntés elõtt. Az élet-, baleset- és lakásbiztosítások megkötésénél inkább a biztosítási ügynökökhöz (67, 64 és 60 százalékban) vagy biztosítói honlapokhoz (18, 17 és 20 százalékban) fordulnak az érdeklõdõk. A felmérés szerint egyelõre az utasbiztosításnál ragaszkodnak az ügyfelek a személyes tájékoztatáshoz a biztosítói- és bankfiókokban.