Ügyféladatok tömkelegével rendelkeznek a bankok és biztosítók
2014.05.09
A CRM és üzleti intelligencia (BI) megoldások mellett fokozatosan a nagy adatbázisok elemzésén és kiaknázásán alapuló Big Data megoldások jelentõsége is egyre nõ a magyar pénzintézeteknél - hangzott el a Portfolio.hu csütörtöki Pénzügyi IT konferenciáján.

Az informatika egyrészt költségkímélõ eszköz, másrészt kiváló az ügyfélszokások mérésére is, ugyanakkor nem alkalmas a bonyolultabb biztosítási termékek értékesítésére - mondta az Allianz Hungária Biztosító szervezési és fejlesztési igazgatója, Nagyné Agárdi Györgyi. A Big Data hatalmas üzleti lehetõség, de számos compliance-érzékeny kérdést és aggályt felvet a téma, vagyis a jogszabályok egyelõre eléggé megkötik a cégek kezét.

A CIB Banknál a felsõ vezetésben is egyre nagyobb figyelmet kap a Big Data jelenségben rejlõ lehetõségek kiaknázása. A CIB-nél az értékesítés támogatásához, kampánymenedzsmenthez használnak Big Data megoldásokat - közölte Heiszmann Gábor informatikai ügyvezetõ igazgató. Azok a projektek sikeresek, amelyek erõteljes üzleti motivációval indulnak.

A pénzügyi szektor jelenleg védi az ügyfelek adatait, vagyis egyelõre nem várható, hogy mindenki "bedobja" az adatokat egy közös Big Data adatbázisba, és a teljes pénzügyi szektor ezt használni fogja - véli Fülöp Attila, a Swicon üzletágigazgatója. Sikeres példaként említette a szakértõ az USA-ban, a MetLife és a Deloitte által elindított "pay as you drive" projektet, amely képes arra, hogy az ügyfél vezetõi szokásai alapján segítse a gépjármû-biztosítások árazását, fejlesztését.