A személybiztosítási üzletág a nehéz gazdaság környezet ellenére sikeresen teljesített. Az életbiztosítási díjbevétel közel 25 százalékkal haladta meg az elõzõ évit és megközelítette a 30 milliárd forintot, a rendszeres díjas életbiztosítási díjbevétel pedig – szemben a negatív piaci eredménnyel – több mint 1,6 százalékkal nõtt.
A nem-életbiztosítási terület profitabilitását 2013-ban meghatározta a nem-életbiztosítási adó bevezetése, amely az Uniqa Biztosító esetében 2,45 milliárd forintos adóterhet jelentett. Az adót a biztosító szinte egyáltalán nem hárította át az ügyfeleire. A szûkülõ profitmarzs ellenére a nem-életbiztosítási üzletág biztosítási díjbevétele 1,2 százalékkal emelkedett. A társaság törekszik a diverzifikált értékesítési politika megõrzésére.
320 új nyugdíjtanácsadó
Az Uniqa 2014 januárjától vezette be unit-linked alapú nyugdíjbiztosítási termékeit, amelyek a kedvezõ adókörnyezetnek is köszönhetõen áprilisra az életbiztosítási kötések több mint felét adták. Az értékesítés minden értékesítési csatornát felölel, az ügyfelek mind a saját tanácsadói hálózatnál, mind a banki, az alternatív és a bróker partnereknél megtalálják az UNIQA nyugdíjbiztosításait. Idén országosan 320 új, nyugdíjbiztosításra specializálódott tanácsadó kollégával bõvíti létszámát.
Jó irányba halad a csoport
Az Uniqa csoport a kihívásokkal terhes idõszak ellenére továbbra is jó irányban halad: 2013-ban 6,2 százalékos növekedés után 5885,5 millió euró díjbevételt könyvelt el. Ezzel egy idõben 25,0 százalékról 24,1 százalékra csökkentette a költséghányadot, miközben a nem-életbiztosítás kombinált hányada 101,3 százalékról 99,9 százalékra csökkent. A kedvezõ eredmények hatására a szokásos vállalkozási eredmény 49,7 százalékkal növekedett, és elérte a 305,6 millió eurót (IFRS szerinti adózás elõtti eredmény).
2014.05.19
Kiemelkedõ, 11,3 százalékos díjbevétel-növekedést és stabil, 510,1 millió forintos vállalkozási eredményt könyvelt el (IFRS szerinti adózás elõtti eredmény) a magyar biztosítási piacon az Uniqa. A biztosító a kiegyensúlyozott növekedést tartja szem elõtt, és a termékfejlesztések mellett a tanácsadói hálózat bõvítésére koncentrál.