A magyar internetezõk több, mint felének van okostelefonja
2014.06.18
A magyar internet-felhasználók 57%-a rendelkezett okostelefonnal 2014 januárjában - állapította meg a gemiusMobileTracking. A mobil hirdetési költések 2013-ban 1,943 milliárd forintot tettek ki, ami a digitális reklámpiac 5%-a, így egyre fokozottabb érdeklõdést mutatnak a hirdetõk és ügynökségek is a piac megismerésére.

A magyar internet-felhasználók 57%-a rendelkezett okostelefonnal 2014 januárjában. A kedvezményes árak és a feature phone-ok fokozatos eltûnése következtében töretlenül bõvül a piac. A 2015-ös évre várhatóan már 67%-os penetráció várható az internetezõk körében, amely nagyjából 3,25 millió fõ – 38,2% a teljes 15 év feletti népességet tekintve.

Az okostelefon-tulajdonosok 29%-a még viszonylag friss a csoportban, õk alig egy éve rendelkeznek okostelefonnal. A „veteránok” aránya igen magas, 43% már legalább 2 éves tapasztalattal rendelkezik.

A felhasználók mobil készülékeikrõl leggyakrabban keresõket vesznek igénybe, navigációs szolgáltatásokat használnak és közösségi oldalakat böngésznek. A legkevésbé népszerûek a szórakozás (buli, mozimûsor), az egészség & fitnesz tartalmak, valamint a mobilos vásárlás.

Érdekes megfigyelni, hogy annak ellenére, hogy a mobilpiac mindössze 10%-át tudhatja magáénak az Apple, a magyarországi mobil-oldalletöltések közel 19%-a iPhone készülékekrõl érkezik.

A kutatásból az is kiderült, hogy az okostelefonok mellett a táblagépek is egyre inkább a hétköznapjaink részévé válnak és sokszínûen használjuk õket. Ezt mutatja az is, hogy, minden ötvenedik táblagép-tulajdonos többek között azért vásárolta meg kütyüjét, hogy akár háziállatát is lefoglalhassa vele.

A gemiusMobileTracking egy évente ismétlõdõ adatfelvétellel folyó, a magyar mobilpiac fejlõdését követõ kutatás. A mobilpiac hazai fejlõdése nélkülözhetetlenné tette az okostelefon-felhasználók és vásárlók mélyebb megismerését szolgáló kutatást, legyen szó az okostelefonokkal kapcsolatos attitûdjeikrõl, az általuk ismert márkákról, vagy használt eszközeikrõl. A gemiusMobileTracking reprezentativitást biztosító módszertanával és folyamatosan frissülõ kérdõívével biztosít hiteles információkat a magyar mobilpiac helyzetérõl.