Megkezdi a kifzetést a biztosító a pórul járt utasoknak
2014.06.25
A Sunport Travel Kft. csõdjének bejelentését követõ elmúlt két hétben az Uniqához a kárigények 90 százaléka már beérkezett, ezeket fel is dolgozták, az igazgatóság pedig úgy döntött, hogy az összes kárbejelentést nem várja meg, már a napokban megkezdi a károsultaknak az 50 százalék kárelõleg kifizetését - közölte a biztosító az MTI érdeklõdésére kedden.

A végleges kárkifizetést az összes kárigény beérkezése után tudják teljesíteni a biztosítékból fennmaradó összeg mértékéig - olvasható a közleményben.

A Sunport Travel (amely Suntimes márkanéven hirdette magát) június 6-án pénteken jelentett csõdöt, kizárólag Törökországba szállított volna utasokat. A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) ezt követõen visszavonta az utazásszervezõ engedélyét, és 2014. június 11-én törölte az utazási vállalkozók hatósági nyilvántartásából jogszabálysértés miatt.

Megállapították, hogy a Sunport Travel az utasait az utazási szerzõdésben meghatározott esedékességkor nem utaztatta el és a befizetett részvételi díjakat nem fizette vissza, illetve nem is képes az elõlegek, részvételi díjak visszafizetésére sem.

A Sunport Travel a vagyoni biztosítékát az Uniqánál kötötte, ennek összege a MEKH honlapján közzétett adatok szerint 27 millió 990 ezer forint. A biztosító korábbi közlése szerint az utasok létszámáról még nincs pontos információja.