A Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára, Glattfelder Béla is elektromos autóval közlekedi, amely egy kilowatt árammal kb. 7-8 kilométert tud megtenni. Vagyis - tisztán elektromos üzemben - mintegy másfél liter benzin árából tesz meg száz kilométert.
A tárca vezetõje szerint Magyarország az "elektromobilitás" tekintetében Közép-Európa vezetõ országává tud vállni. Ezt segíti a jövõben a Nemzetgazdasági Minisztérium felügyelete mellett megalakult Jedlik Ányos Klaszter. A hálózat olyan cégeket tömörít, amelyek a gyakorlatban is részt akarnak venni az elektromos jármûvek hazai elterjesztésében, amire tavasszal egy programot is kidolgozott a kormány - jelentette be Varga Mihály.
Ma már elektromos árammal mûködõ taxik és autóbuszok is közlekednek az országban, de az áttöréshez egy országos töltõhálózatra is szükség lenne. Tarnóy Péter, a Jedlik Ányos Klaszter elnöke szerint rendelkezésre áll az a szaktudás, amivel egész Magyarországon ki tudnak építeni egy villámtõltõ-hálózatot, ahol 10-15 perc alatt után lehet tölteni a jármûveket, így az ország teljesen bejárható, a külföldieknek pedig átjárható. Ez a turizmus szempontjából is fontos - tette hozzá a Híradónak nyilatkozva.
A kormány több intézkedéssel is segítené, hogy minél több hibrid, illetve elektromos autó közlekedjen az országban. Így még idén döntés születhet arról, hogy nulla százalék legyen az ilyen autók után fizetendõ áfa. Engedélyeznék, hogy használhassák a buszsávokat, emellett parkolási és útdíjkedvezményeket is adnának számukra.
Az alternatív autók megkülönböztetésére zöld alapszínû rendszámot vezetnének be. Módosítanák a villamosenergia törvényt is annak érdekében, hogy a töltõberendezések üzemeltetõi is értékesíthessenek villamosenergiát.
Becslések szerint, 2050-re a forgalomba kerülõ új autók mintegy 70%-a elektromos lesz. A párizsi autókiállításon ma már minden komolyabb autógyártó igyekszik a hagyományos mellett a hibrid vagy tisztán elektromos kocsit is kiállítani.
Az Európai Unióban Németországban használják a legtöbb ilyen jármûveket, de a skandináv országokban és az Egyesült Királyságban is egyre népszerûbb az elektromos autó, mert környezetbarát és keveset fogyaszt. Ráadásul sokkal olcsóbb õket megtankolni. Az elektromos áram ára ötöde a hagyományos üzemanyagnak.
Az autók azonban - elsõsorban a drága akkumulátorok miatt - másfél, de akár kétszer annyiba is kerülhetnek mint a hagyományos üzemanyaggal mûködõk. A kormányok ezért kedvezményekkel csökkentik az autók árát.