Ilyen még nem volt: életbiztosító kifejezetten 50 felettieknek
2011.09.01
Új, a magyar életbiztosítási piacon egyedülálló módon az 50 felettiek felé nyit a 20 éves DIMENZIÓ Biztosító. Az 50 felettiek élethelyzeteire és lehetõségeire hangolt termékpalettával indul a bevezetés. Többek között havi fix összegû járadékbiztosítással és unokabiztosítással nyit Magyarország elsõ, 50 felettiekre koncentráló életbiztosítója.

Az új üzletág az 50 felettiek igényeire és lehetõségeire fókuszál, és célja, hogy ennek az egységesnek korántsem tekinthetõ társadalmi rétegnek kínáljon az életkörülményeikhez igazodó biztosítási megoldásokat. A következõ évtizedekben egyértelmû, hogy ez a korosztály a kormányzati, a civil és az üzleti szféra, valamint a családok figyelmének középpontjába kell, hogy kerüljön.

„Nálunk érték, ha valaki 50 feletti. Az egész világunk a 18-49 közötti korosztályról szól, miközben egyértelmûen látszik, hogy Európában mindenhol dinamikusan növekszik az 50 felettiek aránya a társadalmon belül. Nincs ez másképp Magyarországon sem. Az 50 felettieket – ellentétben a társadalomban még sok helyen tetten érhetõ mellõzöttséggel - sok és fontos érték jellemzi: bölcsesség, élettapasztalat, felelõsségteljes gondolkodás. Hisszük, hogy 50 felett az élet egy új, vitális szakasza kezdõdhet. Tekintsünk úgy az ötvenen túli évekre, mint az egyik legértékesebb, célokkal és lehetõségekkel teli életszakaszra. Ezzel együtt tekintsünk úgy az ’50 pluszosokra’, mint társadalmunk kiemelten értékes, aktív tagjaira. Mi, a magunk eszközeivel, ebben szeretnénk partnerek lenni.” – mondta dr. Orosz András, a DIMENZIÓ Biztosító ügyvezetõ igazgatója.

A DIMENZIÓ Biztosító a szeptember 1-jei indulással az elsõ olyan - egyébként 100%-ban magyar tulajdonú - életbiztosító a magyar életbiztosítási piacon, amely – fenntartva és tovább erõsítve az elmúlt 20 év alatt felépített munkáltatói üzletágát, építve az öngondoskodás területén szerzett tapasztalatára - lakossági oldalon kifejezetten egy szegmensre fókuszál.

Az 50 felettiek legnagyobb félelmei az egészségi problémákkal és a megélhetési gondokkal kapcsolatosak. A nyugdíjcélú megtakarításaik szerények, a nyugdíjba vonulók egy része a szürkegazdaságban dolgozott, azaz nyugdíjjárulék-befizetései minimálisak voltak, így alacsony nyugellátásra jogosultak. Az 50 felett állásukat elvesztõk nagyon rossz eséllyel tudnak érvényesülni a munkaerõpiacon, az aktív korukban felhalmozott TB befizetésük és a felhalmozott megtakarításuk, esetleges vagyontárgyaik kell, hogy fedezetet biztosítsanak a nyugdíjas idõszakra. Mindnyájuk számára kulcskérdés a nyugdíj melletti rendszeres, havi fix bevétel megteremtése, amelyet a DIMENZIÓ szeptembertõl egy speciális, a piacon egyedülálló járadékbiztosítás formájában kínál az ügyfeleinek.

„50 felett két célra takarítanak meg fõleg az emberek: a saját egészségükre, illetve a család, az unoka támogatására. Az 50 felettiek élethelyzeteihez igazodva a biztosításaink ezekre a szükségletekre koncentrálnak. Sok új, a magyar piacon még nem létezõ szolgáltatást tudunk bevezetni. Ígérhetem, nagyon izgalmas termékekkel készülünk!” – tette hozzá dr. Orosz András. „Tudatosan fordultunk a klasszikus életbiztosítások felé. Hiszem, hogy a magyar piacon a befektetésekkel kombinált életbiztosítások dominanciája lassan normalizálódik, a klasszikus életbiztosítások aránya pedig nõni fog. Fontos, hogy az életbiztosítások biztosítási tartalma felértékelõdjön. Személy szerint remélem, a jövõben a piaci versenyt egyre inkább ez, nem pedig a különbözõ – az ügyfelek által néha nehezen követhetõ - befektetési struktúrák versenye fogja jellemezni.”

Amiben szintén új lesz a DIMENZIÓ: termékismertetõin, kiadványain nem jelenít meg apró betûs részt, és hangsúlyt helyez arra, hogy érthetõ, az ügyfelek nyelvét beszélõ kommunikációt folytasson ügyfeleivel.