Átlagosan 1800 forintot költünk havonta biztosításra
2014.11.26
A 15-69 éves lakosság háromnegyedének van biztosítása, és közülük minden negyedik ügyfélnek három vagy több szerzõdése is van. Gyakran a legkedvezõbb megoldás akkor érhetõ el, ha az ügyfelek egy biztosítótársaságnál kötnek meg több szerzõdést, hiszen ekkor a kényelmesebb ügyintézés mellett jelentõs díjengedményeket is kaphatnak.

A 15-69 éves lakosság háromnegyedének van biztosítása, és közülük minden negyedik ügyfélnek három vagy több szerzõdése is van. Egy átlagos két kétgyermekes család kiadásaiból évi 84 000 forintot tesz ki a biztosítási díjak kifizetése. Nem véletlen, hogy a biztosítási szerzõdések megkötésekor sokaknál az a döntõ szempont, hogy a piac legolcsóbb szolgáltatását válasszák, melynek köszönhetõen egy ügyfél akár kettõ vagy több biztosítótársasággal is kapcsolatban állhat. Gyakran azonban a legkedvezõbb megoldás akkor érhetõ el, ha az ügyfelek egy biztosítótársaságnál kötnek meg több szerzõdést, hiszen ekkor a kényelmesebb ügyintézés mellett jelentõs díjengedményeket is kaphatnak.

A felnõtt lakosság felének egynél több biztosítása van

A 15-69 éves lakosság 76%-ának van valamilyen biztosítása, derül ki a GfK Hungária Biztosításpiaci Adatszolgáltatásából. A biztosítással rendelkezõk 37%-a egy, 39%-uk azonban már két biztosítással is rendelkezik, a biztosítottak negyedének pedig három vagy több szerzõdése is van. Azok, akik egynél több alkalommal szerzõdtek, átlagosan 2,6 biztosítást kötnek, kétharmaduk egy, harmaduk pedig legalább két társaságnál.

Átlagosan 1800 forintot költünk havonta biztosításra

A Központi Statisztikai Hivatal 2014-ben publikált, 2012-es lakossági költéseket elemzõ adatai alapján az egy évben egy fõre jutó átlagos kiadásokból 2,7%-ot, azaz 21 707 forintot tesz ki a biztosításra költött összeg, amely havonta 1 809 forint biztosításokra szánt kiadást jelent személyenként.

A különbözõ felépítésû háztartások költéseit összevetve kiderül, hogy az éves kiadásokból az egyszemélyes háztartások fordítanak a legkevesebbet a biztosításokra, mindössze 2%-ot, vagyis 26 346 forintot évente, a legtöbbet pedig a két 65 évesnél fiatalabb felnõttbõl álló háztartások, akik kiadásaik 3,1%-át, azaz évi 66 602 forintot költenek a biztosítási díjak fizetésére.

A gyermekes háztartások jövedelmük 2,7%-át, évente átlagosan 17 344 forintot költenek egy fõre vetítve biztosításokra. Ha megnézzük a különbözõ háztartások éves költéseit, kiderül, hogy közülük a legtöbbet a két szülõs, két gyermekes családok fordítanak évente biztosításra: 84 000 forintot a teljes háztartásra vetítve, õket követik a két szülõs, egy gyermekes családok 69 126 forintos éves kiadással. Az összes kiadásaikból a legkevesebbet a három vagy több gyermekes, két szülõs háztartások költenek biztosításokra, õk a jövedelmük 2,1%-át fordítják erre a célra, mely évente 51 060 forintos kiadást jelent a családnak.

A gyermektelen háztartásokat megvizsgálva elmondható, hogy összességében jövedelmük 2,6%-át költik biztosításra, azaz egy fõre vetítve évente átlagosan 26 829 forintot szánnak biztosításra.

Érdemes utánaszámolni!

A jelenlegi trendeket kihasználva, az ügyfeleknek érdemes alaposabban körbenézni, hiszen akár jelentõs kedvezményeket is el lehet érni, ha több biztosítást is egy társaságnál kötnek meg.

A Groupama Garancia Biztosító együttkötési kedvezményének keretében például azoknak az új ügyfeleknek, akik egyszerre kötnek lakás-, casco és kgfb biztosítást, kötelezõ gépjármû-felelõsségbiztosítási díjuk felét elengedi.

A díjengedmények mellett az sem elhanyagolható szempont, hogy amennyiben egy társaságnál van több szerzõdés, kényelmesebb és hatékonyabb lehet az ügyintézés, valamint a biztosítási tanácsadás is. A Groupama Garancia Biztosító tapasztalatai szerint ma már általános igény a magas szolgáltatásminõség. Az ügyfelek az ügyintézés során elvárják a gyors reakciót, a személye szabott tanácsadást, és azt, hogy, rövid idõn belül választ kapjanak az õket érintõ kérdésekre.

„Ha az ügyfelek egy helyre rendezik biztosításaikat, amellett, hogy jelentõs kedvezményeket érhetnek el, további elõnyöket is élvezhetnek. Ha egy helyen vannak ugyanis az ügyfél biztosításai, akkor a társaság biztosítási szakértõje jobban tud segíteni abban, hogy a biztosítások mindig naprakészek, testreszabottak legyenek, és mindig a legmegfelelõbb megoldásokat tudja javasolni az ügyfeleknek, hiszen jobban ismeri pénzügyi, családi körülményeit” – mondta el Csonka István, a Groupama Garancia Biztosító értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese.