Autókereskedelem Európában: elõretörtek az olcsó márkák
2015.01.19
Tavaly összesen 13,006 millió új személyautó kelt el az EU és EFTA országokban, 5,4 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Hat évi csökkenés után elsõ alkalommal emelkedett a forgalom, ami részben annak köszönhetõ, hogy a vásárlók egy része az olcsóbb márkák felé fordult – írja a Világgazdaság.

A tavalyi növekedés mögött elsõsorban az erõs árcsökkentések, az olcsó finanszírozás, a kormányok által támogatott autóvásárlási programok álltak. Európa mind az öt jelentõs autópiaca bõvült tavaly: Spanyolországban 18, az Egyesült Királyságban 9, Olaszországban 4, Németországban pedig 3 százalékkal több autót adtak el, mint az elõzõ évben, a sort Franciaország zárja, mindössze 0,3 százalékos emelkedéssel. A Spanyolországban mért növekedéshez jelentõsen hozzájárult a PIVE néven futó kormányzati támogatási program, amellyel az alacsony károsanyag-kibocsátású kocsik vásárlását támogatja Madrid.

A szektor az idei évben várhatóan folytatja a fokozatos kilábalást, fõként az elöregedõ autópark lecserélésének köszönhetõen. A német VDA autógyártó szövetség várakozásai szerint az európai értékesítések növekedése idén a felére, 2 százalékra esik vissza. Németországban, Franciaországban és Olaszországban szerény emelkedés várható, míg az Egyesült Királyságban a volumen visszatér a 2008-ban kezdõdõ globális válság elõtt mért szintre.