2018 márciustól az Európai Unióban értékesített minden új személygépkocsit és könnyû haszongépjármûvet egy eCall eszközzel fognak felszerelni, ahogy arról az Európai Parlament és az Európai Tanács megállapodott. Az eszköz mûködésének lényege, hogy baleset estén automatikusan tárcsázza a 112-es segélyhívó számot. Amennyiben az utas vagy utasok mozgás- és/vagy beszédképtelenek, akkor sincs gond, hiszen a rendszer a balesettel kapcsolatos legfontosabb adatokat is továbbítja a központnak, így a jármû és az üzemanyag típusát, a baleset idejét és pontos helyét. A rendszert szükség esetén egy gombnyomással is aktiválni lehet az autóban, vészhelyzeteken kívül azonban nem követi nyomon a jármû helyzetét.
A brit Auto Rescue Logistics autómentõ cég szerint azonban az új rendszer igen jelentõs rejtett költséget hordoz magában, amire a biztosítók sem fordítottak eddig kellõ figyelmet. A társaság állítása szerint ugyanis a segélyhívás a rendõrségi segélyhívó központokba fog befutni, akik saját autómentõ vállalkozóikat fogják megbízni a helyszíni segítséggel, melynek költsége jóval magasabb lehet, mint amennyit a biztosítók kifizetnének a szolgáltatásért. Ezen felül a tárolásért, szervizbe szállításáért szintén plusz díjakat számlázhat majd ki a biztosítónak az autómentõ cég.