Átrendezi a román piacot a Generali
2011.09.12
A Generali csoport képviselõi hivatalosan is bejelentették a Generali Asigurari és az ARDAF egyesülését követõen az új cég, a Generali Romania létrejöttét. A fúzió eredményeként az új társaság a román biztosítási piac 7. legnagyobb szereplõjévé vált, 6,7 százalékos piaci részesedéssel.

Az új cég valamennyi biztosítási termékét a két korábbi cég márkaneve és értékesítési hálózata alatt fogja értékesíteni. Az egyesülés nem hoz változást a meglévõ ügyfelek számára, ugyanakkor jobb szolgáltatásban, szélesebb termékválasztékban és nagyobb szakértelemben lesz részük mind lokális, mind nemzetközi szinten – állítja a Generali.

A Generali csoport romániai képviselõi elõször 2011 februárjában jelentették be azon szándékukat, hogy a csoport tulajdonában lévõ két vállalatot egyesítsék. A két vállalat részvényeseinek közgyûlése márciusban rábólintott a döntésre, így a folyamat kevesebb, mint 6 hónap alatt zajlott le, az új cég szeptemberben kezdi meg tevékenységét.

„Az egyesüléssel szeretnénk a csoport romániai jelenlétét megerõsíteni, továbbá megteremteni a feltételeit egy új, erõsebb, hatékonyabb és nyereséges vállalatnak. A fúzió lehetõvé teszi számunkra, hogy megerõsítsük elkötelezettségünket Románia, illetve a helyi tevékenységek iránt, amely stratégiai jelentõségû a Generali csoportszámára a közép-kelet-európai régióban. Az új romániai társaság vezetése a Generali hálózat szakembereinek támogatását fogja élvezni” – nyilatkozta Gianluca Colocci, a Generali PPF Holding végrehajtó bizottságának tagja, aki vállalati fúziókért és felvásárlásokért felelõs.

„Rövid távú célunk, hogy racionalizáljuk a belsõ folyamatokat a szolgáltatások minõségének javítása, az értékesítés beindítása és az ügyfelek megtartása érdekében. Középtávon szeretnék stabil alapokkal rendelkezni ahhoz, hogy állandó és jövedelmezõ fejlõdést érjünk el. Célunk, hogy a legmegbízhatóbb és egyben egyik vezetõ biztosítójává váljunk a román piacnak.” – mondta Adrian Martin, a Generali Romania vezérigazgatója.